středa, 6. říjen 2004

French and Spanish Music

Pod hlavičkou České filharmonie a Spolku pro komorní hudbu byla vydána nahrávka s programem francouzské a španělské inspirace. Již z názvu, výběru autorů a skladeb, lze odhadnout, že jde o nahrávku určenou širšímu okruhu posluchačů, tedy komorní repertoár pro housle a klavír, nebo pro tyto nástroje upravený. Interpreti tedy zvolili posluchačsky nenáročnou dramaturgii, určenou spíše k odpočinku a zpříjemnění chvíle než soustředěnému "znaleckému" poslechu, bylo by však mylné se domnívat, že nahrávka, určená širokému posluchačstvu obnáší průměrné výkony, spoléhající na to, že si CD žádný "znalec" nekoupí.

Houslista Miroslav Vilímec je koncertním mistrem České filharmonie, sólově vystupuje s většinou velkých českých orchestrů, nevěnuje se pouze posluchačsky vděčnému repertoáru, jako na tomto CD, nahrál i díla soudobých českých skladatelů, jako je F. Drdla, J. Klička, nebo V. Petrželka, obzvláštní úspěch získal provedením houslových koncertů N. Paganiniho a R. Kubelíka s Českou filharmonií pod taktovkou V. Neumanna

S bratrem Vladislavem Vilímcem tvoří výborně sehrané a doplňující se duo s vytříbenou kvalitou tónu. Vybrané skladby nenabízí ukázku strhující virtuozity. Bratři Vilímcové zde s nenucenou muzikantskou samozřejmostí předvádějí svůj smysl pro lyriku, čistotu a plnost tónu, i schopnost využití široké škály barev, která činí výběr skladeb zajímavým.

Nahrávka nabízí příjemný odpočinkový poslech na umělecké úrovni a je důkazem toho, že není nutné přibližovat "vážnou hudbu" širokému publiku pouze s pomocí prostředků, jako je šátek na hlavě nebo popové aranžmá.

Vydavatel: Artesmon AS

Stopáž: 62:24

Nahráli: Miroslav Vilímec - housle, Vladislav Vilímec - klavír