sobota, 11. srpen 2007

Famous European Violins (Bach, Vivaldi, Kreisler, Tartini, Telemann)

Jaroslav Svěcený, Dana Vlachová - housle, Miroslav Kejmar - trubka, Virtuosi Pragenses. Produkce: Subiton. Text: Č, A, N. Nahráno: 2005, Studio Domovina, Praha. Vydáno: 2005. TT: 61:10. DDD. 1 CD Subiton 0021-2.

Jaroslav Svěcený poutá pozornost veřejnosti už několik let propagací houslí renomovaných českých houslařů. Díky svému entusiasmu, usilovné práci a kontaktům dokázal vydupat ze země i bonus svých houslařských koncertů - sérii nahrávek. Samozřejmě realizace vždy závisí na penězích. Ty tentokrát dodala nadnárodní firma LG. (Jistě i díky tomu má booklet na české poměry výjimečnou kvalitu fotografií, výtvarného designu a polygrafického zpracování.) Jeho naplnění snu se završí možná už letos deskou s nástroji současných českých houslařů. Aktuální disk však ještě patří historii, a to historii evropské. Titul Slavné evropské housle skrývá barokní hudbu, kde vedle známého Bachova Dvojkoncertu , v němž s Jaroslavem Svěceným spolupracuje Dana Vlachová , jsou zde většinou koncerty, které doposud nebyly v Čechách nahrány. Tedy potěšitelný bonus, kdy nejde jen o konfrontaci nástrojů, ale i konfrontaci síly různých skladatelů v neběžné dramaturgii. To je případ hlavně Tartiniho Koncertu D dur a romantické aranžmá Vivaldiho Koncertu C dur slavným virtuosem 20. století Fritzem Kreislerem. Projekt vznikl ve spolupráci s digitální stanicí D-Dur Českého rozhlasu 3 - Vltava, což je doufám záruka toho, že nahrávky budou dlouho živé. Dobrý standard odvedl ve studiu jak orchestr, tak v Telemannově Koncertu pro housle a trubku Miroslav Kejmar .