pondělí, 20. prosinec 2004

Eva Urbanová: Vánoce s Evou Urbanovou - Linek, Gounod, Niedermezer, Bizet, Ryba, Melichar, Gruber, Franck, Stecker

Vánoční deska Evy Urbanové je tentokrát záznamem rok starého adventního koncertu. Má očekávanou strukturu, jež je u projektů tohoto typu častá - nejdříve česko-evropská série písní vhodných pro tento čas a potom směs českých koled, tentokrát v dobré úpravě Karla Steckera (1861-1918). V prvním bloku nechybí samozřejmě Tichá noc (bohužel bez uvedení jména aranžéra), Panis angelicus nebo Mille cherubini in coro v málo slýchané úpravě se sborem. Jako vždy spolehlivý výkon odvedli Bambini di Praga . Příjemně překvapil dobře posazený hlas basbarytonisty Plecha , kdežto tenorista Elgr mě nepřesvědčil o tom, že by mohl někdy výrazněji vystoupit z řady současných českých tenoristů. Eva Urbanová se představila ve stylu velké hvězdy operních pódií a docela příjemně se "její Vánoce" poslouchají. Jenom toho hrdinného volumenu mohlo být občas méně. Nahrávací tým dělal, co mohl, ale děsivou kongresovou akustiku nemohl transformovat v rudolfinskou. Doplatil na to především zvuk výborně hrající Pražské komorní filharmonie .

Stopáž: 52:46

EAN: 0099925378929

Nahráli: Eva Urbanová - soprán, Zdeněk Plech, Ladislav Elgr - tenor, Bambini di Praga, sbormistr Bohumil Kulínský, Pražská komorní filharmonie, Ondrej Lenárd - dirigent