úterý, 25. květen 2004

Entremeses del Siglo de Oro. Lope de Vega y su tiempo

Nahrávky Jordiho Savalla ze 70. a 80. let minulého století zní ve formátu SACD úchvatně. Nově vzniklá antologie vokálních a instrumentálních skladeb, jež mohly být součástí divadelních představení za života slavného Lope de Vegy (1562 - 1635), je ukázkou interpretačního mistrovství umělců působících se souborem Hespérion XX . Vycizelovaný zvuk, půvabný projev Montserrat Figueras , která zde předvádí jeden ze svých nejlepších výkonů, společně prodýchaná souhra a improvizačně pojaté instrumentální "kousky" nemohou hned od prvních tónů neuchvátit. Posluchač si možná všimne, že Figueras na snímku ze 70. let občas ještě jako by hledá, jak "vyhovět" nástrojům, a místy zbytečně tlačí některé tóny dolů, z nahrávky o deset let starší už je ale v tomto směru zřejmá naprostá jistota. Citlivý a jemný projev interpretky vynikne snad nejvíce v závěrečné de Vegově vášnivé a působivé básni Si tus penas no pruevo, Jesus mío zhudebněné Franciscem Guerrerem. Za samozřejmost můžeme u Savallových nahrávek považovat kvalitně připravený booklet s dostatečně podrobným komentářem a texty písní.

Vydavatel: Alia Vox / Classic

Stopáž: 77:36