pondělí, 15. srpen 2005

Edita Gruberova Edition Volume 2: Zwischen Himmle und Erde

Edita Gruberova Edition Volume 2: Zwischen Himmle und Erde Edita Gruberova Edition Volume 2: Zwischen Himmle und Erde

Edita Gruberova - soprán, Vesselina Kasarova, Natela Nicoli - mezzosoprán, Tokyo Philharmonic Orchestra, dirigent Friedrich Haider, Münchner Rundfunkorchester, dirigent Ondrej Lenárd, Fabio Luisi, Rudolf Bibl, klavír - Friedrich Haider. Nahráno: 1993 - 1999, Tokyo - Suntory Hall, Mnichov - Philharmonie im Münchner Gasteig, Plenarsaal der Akademie der Wissenschaften. Vydáno: kompilace. 1 CD Nightingale Classics NC 190216-2 (distribuce Euromusica).

Slavík v hudbě může znamenat leccos, ale co se týká zpěvu, tak z aktivních umělců je to z mého pohledu synonymum pro Editu Gruberovou . Její koloraturní soprán sice léty zmohutněl a je schopen ovládnout i netušené dramatické polohy, ale zachovává si úctyhodnou koloraturní svěžest. Švýcarská firma Nightingale vstoupila na český trh nedávno, takže až nyní se můžeme seznámit s edicí Edity Gruberové z katalogu tohoto labelu. Vydání sice neohromí kvalitou bookletu, ale hudební obsah může leckoho dojmout. Skutečně jakobychom se pohybovali mezi nebem a zemí. Ono slavičí nebe nabízí například hudba Saint-Saënse (vokalíza Le rossignol et la rose ), Slavík od Alexandra Alabieva, Brahmsův duet Die Meere či Schumannovy duety Sommerruh a An den Abendstern , zakotvenost ve vídeňské hroudě valčík Wo dei Citronen blüh'n Johanna Strausse. Kouzelnou, jakoby noční atmosféru dotváří spoluúčast dvou renomovaných mezzosopranistek a příjemně standardní výkony orchestrů a dirigentů. Ostatně při síle charisma Edity Gruberové, které vyzařuje, snad ani nelze hrát jinak nežli dobře.

Vydavatel: Nightingale Classics/distribuce Euromusica

Nahráli: Edita Gruberova - soprán, Vesselina Kasarova, Natela Nicoli - mezzosoprán, Tokyo Philharmonic Orchestra, dirigent Friedrich Haider, Münchner Rundfunkorchester, dirigent Ondrej Lenárd, Fabio Luisi, Rudolf Bibl, klavír - Friedrich Haider