sobota, 1. prosinec 2007

Clarinet Mosaique - Rossini: Introdukce, téma a variace; Gaubert: Fantazie; Kalivoda: Morceau de Salon; Ravel: Piece en forme de Habanera; Debussy: Rapsodie č. 1; Martinů: Sonatina; Poulenc: Sonáta

Napsal(a) 

Clarinet Mosaique - Rossini: Introdukce, téma a variace; Gaubert: Fantazie; Kalivoda: Morceau de Salon; Ravel: Piece en forme de Habanera; Debussy: Rapsodie č. 1; Martinů: Sonatina; Poulenc: Sonáta Clarinet Mosaique - Rossini: Introdukce, téma a variace; Gaubert: Fantazie; Kalivoda: Morceau de Salon; Ravel: Piece en forme de Habanera; Debussy: Rapsodie č. 1; Martinů: Sonatina; Poulenc: Sonáta

Milan Řeřicha - klarinet, Irena Čechová - klavír. Produkce: Libor Mathauser. Text: Č, A, N. Nahráno: 4/2005, sál Galerie, Lichtenštejnský palác, Praha. Vydáno: 2006. TT: 65:19. DDD. 1 CD Rosa Classic.

Trestuhodná chyba. Se zpožděním jsem zjistil, že jsme zapomněli reflektovat jednu z nejpozoruhodnějších tuzemských profilových desek posledních let - recitál klarinetisty Milana Řeřichy (*?1973). Je dobře připomenout, že během svého důkladného školení se jeho životní dráha protnula i s Charlesem Neidichem na Julliard School v New Yorku, protože jeho hra mi legendárního umělce připomněla. Profilové album je všestranné a velmi náročné. Rossiniho variace sice nejsou výrazově náročné, zato je třeba hodně rychlých prstů, dobrého nátisku a vyrovnaného tónu, aby "paganinská" ekvilibristika vyzněla ideálně. Jemný cit pro originální styl Martinů ukázal v jeho Sonatině a hlubší ponor v Poulenkovi. Jaký by to byl špičkový klarinetista, kdyby nezvládal francouzský repertoár. Jak Gaubert, tak Ravelova hudební prskavka našly v Řeřichovi více než zdatného tlumočníka. Projekt firmy Rosa je o to záslužnější, že sólových nahrávek hráčů na dechové nástroje je u nás jako onoho pověstného šafránu. Nejsou to ediční počiny, na kterých by se vydělávalo. A přitom přinášejí, jako v tomto případě, neobyčejný hudební požitek.

Body: 5 z 6

Luboš Stehlík

Mým rodným městem jsou Pardubice, kde jsem se učil hrát na housle a violu. Housle a zpěv jsem studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolutorium oboru hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupiv ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení muzikologie, kde moji diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil jsem v roce 1984 do knižní redakce nakladatelství Editio Supraphon. Od roku 1989 jsem působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho vymazání z českého hudebního života  jsem se stal v roce 1994 členem týmu, později šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Jsem partnerem manželky nejlepší ze všech, otcem tří dětí a dědečkem (zatím) sedmi vnoučat.

Komentáře

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.