pátek, 20. červen 2003

Český komorní orchestr: - Mozart, Haydn

Napsal(a) 

booklet booklet
Začnu od konce. Jakub Waldmann sice vydal zatím pouhých 15 titulů, ale za žádný z nich se nemusí stydět, což se nedá říci o některých jiných firmách na našem trhu. Při současné gramofonové krizi, kdy česká vydavatelství zápasí o holou existenci, potěší, že malá česká firma dokáže vydat nejen hudebně, ale i dramaturgicky, zvukově a výtvarně výborný titul. Odborně spolehlivý booklet s 36 stranami (!) si málokdy dovolí i leader české vydavatelské scény - Supraphon. Navíc jsem už dlouho nezažil, aby malá firma byla tak marnotratná, že nabízí posluchačům čtyři jazykové mutace. Vydařila se i režie a zvuk, což mají na svědomí Jaroslav Krček , Václav Zamazal a Karel Soukeník .

Vydavateli se podařilo shromáždit ve studiu absolutní českou špičku pro příslušné obory. (Upřesním jen jedinou mezeru bookletu: Liběna Sequardtová hraje v Mozartovi, Jana Brožková v Haydnovi: Koncertantní symfonie B dur pro housle, violoncello, hoboj, fagot a orchestr Hob. I/105 .) Vyjma skvěle hrajících Jany Vlachové a jejího manžela Mikaela Ericssona (Haydn) jsou to všichni členové České filharmonie, i když v případě Zdeňka Tylšara je to už vztah hodně externí. Právě Tylšar je s Brožkovou největší ozdobou Mozartovy Koncertantní symfonie Es dur pro flétnu, hoboj, fagot, lesní roh a orchestr K 297b . Stejně jako hraje hornová sekce při koncertě České filharmonie o třídu lépe, když je přítomen Tylšar, tak z Mozarta dělá událost vysoké mezinárodní úrovně. Ale abych nechtěně nekřivdil ostatním sólistům. Všichni dělají svým muzicírováním z této desky nečekanou štiku letošní domácí gramofonové produkce. Mezi ně svým výsostným muzikantským vkladem patří dirigent Ondřej Kukal , který Český komorní orchestr pečlivě připravil. Zvlášť se to ukázalo v Symfonii A dur , jíž bych neváhal srovnávat například s podobně obsazenými projekty Nevilla Marrinera. Už jsem o tom psal, ale znovu musím opakovat, že se Kukal jako dirigent u nás jasně vydělil ze své generační vrstvy.

Vydavatel: Waldmann

Stopáž: 69:08

Nahráli: Jiří Válek - flétna, Liběna Séquardtová, Jana Brožková* - hoboj, Zdeněk Tylšar - lesní roh, František Herman - fagot, Jana Vlachová - housle*, Mikael Ericsson - violoncello*, Český komorní orchestr, Ondřej Kukal

Body: 6 z 6 - tip Harmonie

Luboš Stehlík

Narodil se 20. dubna 1957 v Pardubicích. Housle a zpěv studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolvoval obor Hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupil ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení hudební vědy, kde jeho diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil coby redakční benjamínek v roce 1984 v nakladatelství Editio Supraphon – oddělení knih o hudbě,  kde redigoval ledacos, od Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby až po Cimrmana v říši hudby. Po roce 1989 působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho  vymazání z českého hudebního života se stal v roce 1994  nejdříve redaktorem a poté šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Je partnerem nejlepší manželky ze všech, otcem tří dětí a dědečkem raději nespecifikovaného počtu vnoučat.

Komentáře

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.