středa, 29. prosinec 2010

Carols & Christmas Songs

Carols & Christmas Songs Carols & Christmas Songs

Bryn Terfel, Orchestra of the Welsh National Opera, sbor Cordydd, Nidus Children‘s Choir, Caryl Parry Jones & Band. Produkce: Ute Fesquet. Nahráno: 7/2010, Wales Millenium Centre, BBC Hoddinott Hall, Cardiff. Vydáno: 2010. TT: 55:33, Welsh Bonus Disc – 36:41. DDD. 2 CD Deutsche Grammophon 477 8768 (Universal Music).

Netajím se sympatiemi ke zpěvákům, kteří dávají ve světě otevřeně najevo svou hrdost na svou rodnou zemi a propagují její hudbu. Není to jen Velšan Bryn Terfel , ale i Švédka Anne Sofie von Otter nebo Moravanka Magdalena Kožená. Terfel připravil pro letošní Vánoce příjemně sestavený komplet dvou CD, přičemž první je internacionální a druhé velšské, hudbou i jazykem. Je zde vícero zkušených aranžérů, přičemž hlavním je Chris Hazell , kteří dali známým vanočním hitům typu O Holy Night , Mary‘s Boy Child nebo Silent Night nový, příjemný kabát, který však není výjimečný. Zajímavý je díky zpěvu Bryna Terfela a účastí speciálních hostů – tenoristy Rolanda Villazóna a harfistky Catrin Finch . Pikantní perličkou pak je fiktivní duet, vzniklý virtuozitou zvukaře mezi Terfelem a Bingem Crosbym v šlágru White Christmas . Dramaturgicky přínosný je pak bonusové velšské cédéčko, které přináší pro nás neznámé melodie v dobrých aranžmá. Nicméně jakkoliv je mi zvukově velština příjemná, je stejně nepochopitelná jako švédština nebo maďarština. První CD je pro všechny, druhé pro fajnšmekry a hledače kuriozit, přičemž jsem si vědom, že Velšané by se mnou zuřivě nesouhlasili.