čtvrtek, 25. prosinec 2003

Bryn Terfel: Sings Favourites - Bizet, Shenandoah - americký trad.; Hopcyn, Goodall, Danny Boy - irský trad.; Burke, Dvořák; Swing Low, Sweet Chariot - americký trad., Bishop, Schubert, Horner, Lowry, Čajkovskij, Androzzo, Brahms, Monk, Carmichael

Co se týká mediální proslulosti, je Bryna Terfela plný svět, podobně jako před ním Raimondiho nebo kdysi Šaljapina. Na své nové desce zpívá melodie, které má rád a jsou mu z různých důvodů blízké. Tento projekt se rozhodně více nežli před tím vánoční a velšský dá nazvat crossoverem. Je to dáno za prvé pestrostí výběru, kdy vedle amerického tradicionálu si klidně střihne úpravu notoricky známé melodie z druhé věty Dvořákovy Novosvětské nebo Brahmsovu Ukolébavku střídá muzikálová melodie, za druhé typem aranžmá a za třetí pozvanými hosty - hvězdami pop-music. S Bocellim si zazpíval dobře známý duet z Lovců perel a musím konstatovat, že Andrea Bocelli je mu kupodivu rovnocenným partnerem, se Sissel úpravu Ave Maria . Prvním trackem je však Toreador z Carmen , čímž se pomyslně spojil se svými slavnými předchůdci. Terfel v průběhu celé desky prokazuje svoje svrchované pěvecké mistrovství, jeho hlas je úžasně tvárný, a přitom svůj obrovský hlasový fundament drží na uzdě. Jeho firma s ním má prostě štěstí - každá nahrávka je správnou trefou. Je to deska, která si nečiní vysoké umělecké ambice, drží ale vysoký standard a určitě přinese posluchačům dobrou pohodu. A je jedno jestli ji bude poslouchat Američan, Čech nebo Australan.

Vydavatel: Deutsche Grammophon / Universal Music

Stopáž: 73:38