středa, 13. červenec 2005

Bedřich Smetana - Great Hits

Má vlast (Vltava), Našim děvám, Venkovanka, Prodaná nevěsta (Předehra, Polka, Furiant, Skočná), Triumfální symfonie (Scherzo), Libuše (Předehra)

Česká filharmonie, Pražský symfonický orchestr, Orchestr Národního divadla v Praze, dirigenti: Jiří Bělohlávek, Zdeněk Košler, Vladimír Válek. Nahráno: 1981 - 1994. Vydáno: 2005 (kompilace). TT: 70:55. DDD. 1 CD Supraphon SU 3850-2.

Kompilace tvořená známými skladbami našeho národního klasika vyšla ve vhodnou dobu před Pražským jarem a není určena jen cizincům, pro něž je klíčem k české hudbě Vltava . Potěší jistě i tuzemské zájemce o letmý průřez Smetanovým odkazem. Je dobře, že producent zvolil Vltavu v podání Jiřího Bělohlávka a České filharmonie z provedení Mé vlasti v březnu 1990. Tedy jako připomínku vzrušené doby po převratu. Obě polky sedí Vladimíru Válkovi jako ulité a pro Zdeňka Košlera se stala Smetanova operní tvorba páteří jeho divadelní činnosti. Tracklisting není doplněn o sleeve note, což u Best of tohoto typu a určité cenové kategorie není nezbytné, i když by to posluchače potěšilo.

Stopáž: 70:55

Nahráli: Česká filharmonie, Pražský symfonický orchestr, Orchestr Národního divadla v Praze, dirigenti: Jiří Bělohlávek, Zdeněk Košler, Vladimír Válek