pátek, 19. březen 2004

Astrid Varnay: Opera Scenes and Orchestral Songs - Wagner, Beethoven, Verdi

Třídílné album, dokumentující umění vynikající pěvkyně druhé poloviny 20. století Astrid Varnay , přineslo na trh vydavatelství Deutsche Grammophon a určitě stojí za to je mít ve své diskotéce. Komplexně a opravdu široce mapuje kovově sytý soprán wagnerovské pěvkyně a prezentuje její umění nahrávkami z padesátých let, tedy z doby jejího vrcholu. První CD představuje Astrid Varnay ve Wagnerových operách Prsten Niebelungův , Siegfried a Soumrak bohů , druhé je celé věnováno opeře Tristan a Isolda . Spolu s Astrid Varnay zde zpívá Tristana její dlouholetý jevištní partner a jeden z nejlepších německých tenoristů své doby Wolfgang Windgassen . Třetí CD doplňuje představu opěvované pěvkyně Wagnerova hudebního dramatu interpretací jeho Písní Mathildy Wesendonck . Právě na nich si uvědomíme nebývalou šíři pěveckého rozsahu a barevné škály hlasového fondu Varnay, neboť v nich uslyšíme krásnou podobu jejího hlasu. Opakem je Beethovenova koncertní árie Ah! perfido , v níž omračuje vysokým sopránem a pěveckou technikou. I když se v povědomí posluchačů zapsala Astrid Varnay jako skvělá interpretka Wagnera, na posledním disku se můžeme pokochat její interpretací dvou z nejznámějších Verdiho árií: Morro, ma prima in grazia z Maškarního plesu a Pace, pace ze Síly osudu , a to hned ve dvou různých nahrávkách každé z nich - v italštině a v němčině. Málokteré album představuje šíři interpretačních schopností pěvkyně jako toto, koncizně vybranými ukázkami a zasvěceným slovem v textové brožuře. Umění Astrid Varnay je povznášející.

Vydavatel: Deutche Grammophon / Universal Music

Stopáž: 80:37, 65:40, 53:02