Antonín Dvořák: Kompletní sborové dílo

Sborové dvořákovské CD je velice přínosné z dramaturgického hlediska. Přináší nám kompletní původní sborovou tvorbu Antonína Dvořáka, přičemž několik skladeb zazní v nahrané podobě zcela poprvé. Tato skutečnost se týká pouze mužských sborů – na nahrávce jsou provedené Mužským sborem Hradec Králové a Bonifantes se sbormistrem Janem Mníškem . Sbor deklamuje velmi zřetelně a až na pár míst ve slabší dynamice, kde je místy slyšet intonační zakolísání, zpívá velmi dobře. Píseň Čecha (B. 73) s buditelským textem zpívá sbor opravdu až obrozenecky nadšeně. Sborové písně pro mužské hlasy (B. 66) a Kytice z českých národních písní (B. 72) s klavírem jsou rané sbory na lidové texty. V jedné z písní, Huslař , poznáváme hudební téma, které se stalo základem jiné Dvořákovy skladby, orchestrálních Symfonických variací . Hudebně jsou sbory „typicky dvořákovské“ ve své melodice a harmonii, místy mohou připomenout oblíbené Moravské dvojzpěvy . K málo známým sborům patří také Dvě irské písně (B. 601) a Pět sborů pro mužské hlasy na texty litevských národních písní (B. 87). Druhou půlku CD tvoří naopak známější sbory smíšené – Čtyři sbory pro smíšené hlasy (B. 59) a V přírodě (B.126), které je vůbec posledním skladatelovým dílem pro sbor. Předěl je kromě obsazení patrný i v interpretaci. Dva smíšené sbory slyšíme v podání sboru Canticorum Iubilo s dirigentem Oliverem Dohnányim . Překvapí, že toto seskupení pod vedením mnohem zkušenějšího dirigenta podává výkon, který až příliš odhaluje, že se jedná o sbor amatérský. Pro obdivovatele Dvořáka či sborové tvorby může být však část nahrávky s mužskými sbory cenná.

Vydavatel: Vixen

Stopáž: 72:23 + 64:42 + 51:48