Myung-Whun Chung a jeho Brahms

Jihokorejský dirigent Myung-Whun Chung , uznávaná dirigentská osobnost současnosti, hostoval poprvé u České filharmonie , s níž se pak navíc v březnu vydal na turné po Japonsku. Pro Prahu šlo o šťastné pozvání. Abonentní koncert, jehož program v Rudolfinu připravil a řídil, vzbudil (18. 2.) upřímný obdiv. Dirigent nevelké postavy a mimořádně střízlivých gest, vyzařující ovšem obrovskou autoritu a uměleckou jistotu, ohromil totiž koncentrovaným, nesmlouvavým a jednoznačným přístupem ke své práci a k výkonu a současně podobně intenzivním a přesvědčivým výkladem partitur. Sólistkou Čajkovského Houslového koncertu byla v první polovině večera subtilní, ale technicky dobře disponovaná Japonka Sayaka Shoji , která tak osobitý vklad jako dirigent hudbě ovšem dát nemohla a nedokázala. Zato Brahmsova Čtvrtá symfonie byla velkým zážitkem. Filharmonii se pod tímto vedením podařilo dosáhnout pěkné rovnováhy mezi vášnivostí a uměřeností, mezi plným zvukem a nezbytnou lyrikou, mezi emocemi a ozřejměním struktury a stavby skladby. Výsledkem pozorné vstřícnosti orchestru a plně soustředěného, připraveného a zkušeného dirigenta bylo provedení proslulé skladby, které by mohlo být dáváno za vzorové svou naléhavostí a propracovaností. Hudba měla tah, poutala pozornost, uspokojovala. Umělec, který má za sebou působení u orchestrů v Americe, Německu a v Itálii i v pařížské Opeře Bastille a stále víc se vrací také do Japonska a do Koreje, plně dostál své pověsti a filharmoniky inspiroval k plně respektovatelnému výkonu.

Sdílet článek: