středa, 6. listopad 2013

Angela zářivá a Atalla zářící

Napsal(a) 

Angela Gheorghiu Angela Gheorghiu

Letošní podzim je pro pražské koncertní síně žní operních hvězd a těm, kteří touží po večeru plném „vysokých c“, dokonalých účesů, velkých rób a šustění obalu od hašlerek stran souseda, nezbývá než si z bohaté nabídky vybrat to pravé. Jedním z takových večerů byl i koncert rumunské sopranistky Angely Gheorghiu , jejíž příznivci 30. 10. zaplnili Smetanovu síň Obecního domu.

Atalla Ayan a Angela Gheorghiu Atalla Ayan a Angela Gheorghiu

Repertoár večera nebyl nikterak překvapivý (kromě Händlova Ombra mai fu ) a zpěvačka se tak předvedla jako Verdiho Violetta (Parigi, o cara ), Donizettiho Adina (Caro elisir ) nebo Pucciniho Mimi (O soave fanciulla ) a publikum si samozřejmě získala Rusalčinou árií o měsíčku. Dirigent Tiberiu Soare měl zjevně plné ruce práce, aby zpěvačku při jejích nekonečných rubatech a rytmicky velice svobodomyslné interpretaci „pochytal“, s čímž si ale Angela Gheorghiu starosti nedělala. Vyžívala se v dlouhých nájezdech na tóny a v melodických vrcholech, ve kterých zněl její opojný soprán výborně. To bouhžel neplatilo o šedivé střední a nižší poloze, která se například v Ruslačině árii ztrácela kdesi v lesních tůních.

Atalla Ayan a Angela Gheorghiu Atalla Ayan a Angela Gheorghiu

O euforický zážitek se ale u obecenstva zasloužil pěvecký partner Angely Gheorghiu, mladý brazilský tenorista Atalla Ayan , jenž zaplnil prostor objemným, kovovým hlasem, který mi bůhví proč od prvních tónů evokoval vzrostlý jasan (ano, rozporu mezi kovem a dřevem jsem si vědoma) - zdraví, přímost, silný kmen, ševelící listí a kdesi nahoře hrdá, majestátní špička. Navíc v kontrastu s trochu samolibou interpretací paní Gheorghiu působil jeho pěvecký výraz osvěžujícím, i když někdy mladistvě „nedopečeným“ dojmem. Nadšené publikum si několika ovacemi vestoje vyžádalo celkem šest přídavků (např. O mio babbino caro nebo Granada ) a hvězdný a velkými emocemi (nebo spíš gesty?) nabitý večer zakončila zpěvačka překvapivě rumunskou lidovou písní a capella.

Michaela Vostřelová

Narodila se ve městě Bedřicha Smetany, první hudební vzdělání získala ve městě Bohuslava Martinů. Bakalářské studium hudební vědy v Olomouci ukončila prací o raném vokálním díle Martinů, brněnské magisterské studium jejím rozšířením pod vedením Miloše Štědroně. Písněmi, tentokrát Ebenovými a Schubertovými, završila i studium zpěvu na Pardubické konzervatoři pod vedením Hany Medkové. Badatelskou práci si vyzkoušela v Centru Bohuslava Martinů, pedagogickou v ZUŠ Ratibořická, novinářskou v Harmonii, kde se několik dobrodružných let učila, jak hudbu slyšet a jak o ní psát.

Komentáře

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.