Čeněk Svoboda

Čeněk Svoboda

Pochází z Liberce, kde vystudoval Gymnázium F.X. Šaldy, vede od roku 2001 gymnaziální sbor Cum decore, vedl smíšený sbor Ještěd (2007–2013) a od jara do zimy obdivuje krásy Jizerských hor. Zde také potkal prof. Svatavu Šubrtovou, která se ho laskavě ujala jakožto soukromá učitelka zpěvu. V Praze vystudoval obor Sbormistrovství na Pedagogické fakultě ve třídě Marka Valáška. Mezi lety 2004–2016 zde vedl ansámbl staré hudby Collegium 419. V roce 2015 založil vokální ansámbl I Dilettanti. Jako zpěvák se specializuje na interpretaci staré hudby. Je jedním ze zakládajících členů Collegia vocale 1704, v němž působí dodnes. Spolupracuje se soubory Musica Florea, Collegium Marianum, Dresdner Kammerchor, Doulce memoire a dalšími. V současné době také přednáší na Ped. Fakultě estetiku sborového zpěvu a připravuje pořady pro Český rozhlas 3.

Ann Hallenberg: Večer po koncertě potřebuji pochvalu, druhý den nemilosrdnou pravdu

Ann Hallenberg, skvělá mezzosopranistka pocházející ze Švédska, vystoupí v prosinci jako hlavní hvězda koncertního programu Collegia 1704 pod vedením Václava Lukse. V Dvořákově síni Rudolfina zazní 15. prosince hudba dvou německých pozdně barokních velikánů, Georga Philippa Telemanna a Georga Friedricha Händela. Ann Hallenberg jsem se zeptal nejen na její vztah ke staré hudbě. Miluje obje­vování

Petr Wagner na stopě posledního gambového virtuosa

Petr Wagner patří mezi uznávané evropské gambisty, hraje na předních festivalech, se svou kapelou Ensemble Tourbillon objevuje neznámá zákoutí barokního repertoáru, krom toho spolupracuje s mnohými osobnostmi v oblasti historické interpretace staré hudby. Povídali jsme si v Café Rudolfinum a vzpomínali na počátky objevování autentického zvuku zapomenutých partitur. Z Petra jako obvykle vyzařovala nezlomná energie a silná vůle. Rozčiluje ho, že v Čechách

Vehemence Romana Válka a hudební intelekt Markéty Cukrové vévodí premiérové nahrávce Richterova Requiem

Náhravka Requiem, žalmu De profundis a orchestrální sinfonie od Františka Xavera Richtera mě příjemně překvapila. Ať už nespornou dramaturgickou zajímavostí, převážně přesvědčivým výkonem hudebníků nebo zvukovou kvalitou nahrávky. Považuji za velmi důležité, že se díla klasicistních skladatelů ujímají lidé, kteří mají velké interpretační zkušenosti s hudbou barokní. Ovšem nálepka „klasicistní skladatel“ zde asi není přesná. Kdyby zde prezentovaná Richterova vokální díla vznikla o 40 let dříve, patřila by mezi špičku vrcholné barokní tvorby. Jsou

Konrad Junghänel - Hudební experimenty 17. století jsou mi velmi blízké

Konrad Junghänel provede v Praze na Letních slavnostech staré hudby raná římská oratoria. Věhlasný loutnista, dirigent a zakladatel špičkového souboru Cantus Cölln má s poučenou interpretací staré hudby bohaté zkušenosti...

Iestyn Davies - Arias for Guadagni

27. září 2013
Iestyn Davies - Arias for Guadagni

Vydat dnes cd s kastrátskými operními áriemi a kontratenorem v hlavní roli vyžaduje značnou dávku odvahy a také důvtipu. Jakkoli rozšířený či barevně zajímavý falset kontratenora nemůže nikdy postihnout plnost...

csenfrdeitptes

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.