
Čeněk Svoboda
Pochází z Liberce, kde vystudoval Gymnázium F.X. Šaldy, vede od roku 2001 gymnaziální sbor Cum decore, vedl smíšený sbor Ještěd (2007–2013) a od jara do zimy obdivuje krásy Jizerských hor. Zde také potkal prof. Svatavu Šubrtovou, která se ho laskavě ujala jakožto soukromá učitelka zpěvu. V Praze vystudoval obor Sbormistrovství na Pedagogické fakultě ve třídě Marka Valáška. Mezi lety 2004–2016 zde vedl ansámbl staré hudby Collegium 419. V roce 2015 založil vokální ansámbl I Dilettanti. Jako zpěvák se specializuje na interpretaci staré hudby. Je jedním ze zakládajících členů Collegia vocale 1704, v němž působí dodnes. Spolupracuje se soubory Musica Florea, Collegium Marianum, Dresdner Kammerchor, Doulce memoire a dalšími. V současné době také přednáší na Ped. Fakultě estetiku sborového zpěvu a připravuje pořady pro Český rozhlas 3.
Ann Hallenberg: Večer po koncertě potřebuji pochvalu, druhý den nemilosrdnou pravdu
4. prosinec 2015Ann Hallenberg, skvělá mezzosopranistka pocházející ze Švédska, vystoupí v prosinci jako hlavní hvězda koncertního programu Collegia 1704 pod vedením Václava Lukse. V Dvořákově síni Rudolfina zazní 15. prosince hudba dvou německých pozdně barokních velikánů, Georga Philippa Telemanna a Georga Friedricha Händela. Ann Hallenberg jsem se zeptal nejen na její vztah ke staré hudbě. Miluje objevování
Petr Wagner na stopě posledního gambového virtuosa
16. červen 2015Petr Wagner patří mezi uznávané evropské gambisty, hraje na předních festivalech, se svou kapelou Ensemble Tourbillon objevuje neznámá zákoutí barokního repertoáru, krom toho spolupracuje s mnohými osobnostmi v oblasti historické interpretace staré hudby. Povídali jsme si v Café Rudolfinum a vzpomínali na počátky objevování autentického zvuku zapomenutých partitur. Z Petra jako obvykle vyzařovala nezlomná energie a silná vůle. Rozčiluje ho, že v Čechách
Vehemence Romana Válka a hudební intelekt Markéty Cukrové vévodí premiérové nahrávce Richterova Requiem
11. březen 2015Náhravka Requiem, žalmu De profundis a orchestrální sinfonie od Františka Xavera Richtera mě příjemně překvapila. Ať už nespornou dramaturgickou zajímavostí, převážně přesvědčivým výkonem hudebníků nebo zvukovou kvalitou nahrávky. Považuji za velmi důležité, že se díla klasicistních skladatelů ujímají lidé, kteří mají velké interpretační zkušenosti s hudbou barokní. Ovšem nálepka „klasicistní skladatel“ zde asi není přesná. Kdyby zde prezentovaná Richterova vokální díla vznikla o 40 let dříve, patřila by mezi špičku vrcholné barokní tvorby. Jsou