
Vladimír Čech
Pořadatelé Svatováclavského hudebního festivalu připravili návštěvníkům třiatřiceti chrámů Moravskoslezského regionu úctyhodný výběr skladeb širokého stylového záběru, a to z hudební tvorby od nejstarších evropských i mimoevropských...
Od pátku 1. do čtvrtka 14. října probíhal v jihomoravské metropoli 45. ročník Mezinárodního hudebního festivalu Brno-Moravský podzim 2010. Pokud je mi známo, vyprodány byly pouze dva festivalové koncerty: autorský večer Ivy Bittové, který byl situován do...
Vídeň - nová Traviata oku dvakrát nelahodí
30. leden 2012Jako první premiéru této sezony uvedla Vídeňská státní opera Verdiho Traviatu. Nejde samozřejmě o žádný dramaturgický objev, je to sázka na jistotu, kdy se vychází vstříc vkusu široké hudbymilovné veřejnosti. Ostatně nedělní premiéra 9. 10. byla 741. uvedením tohoto titulu...
Vídeňská státní opera se netají tím, že dramatická tvorba Leoše Janáčka je jednou z jejích současných dramaturgických priorit. V plánu má postupně uvést obsáhlý cyklus skladatelových oper, které se studují v češtině. Ze zamýšleného projektu již dvě janáčkovské inscenace...
Hradišťan se opět nechal inspirovat Bohuslavem Martinů
31. květen 2014V poslední letošní dubnový večer se zbrusu nové SONO Centrum Brno, soukromý multižánrový klub, stal svědkem premiéry scénického projektu Chléb náš vezdejší. Jeho podtitul zní „hudebně-taneční uvedení kantát Proroctví Izaiášovo, Polní mše a Hora tří světel“. Jejich autorem je Bohuslav Martinů (1891-1959), který tato svá díla komponoval v rozpětí posledních dvaceti let svého života. Společným jmenovatelem všech tří kantát je nejen jejich duchovní rozměr, ale i zhruba dvacetiminutová délka každé z nich i požadavek na obdobné obsazení.