Tomáš S. Polívka

Tomáš S. Polívka

Hudební publicista a fotograf na volné noze. Vystudoval přírodovědnou fakultu UK, věnoval se postgraduálnímu studiu přírodní estetiky a filosofie přírodních věd pod vedením prof. Stanislava Komárka. Po studiích se také živil muzikou a produkcí. Vydal sólové CD Stíny do ticha (1999) a hrál s Domácí kapelou (personálně navazující na Plastic People a Půlnoc), se kterou natočil CD Jedné noci snil (1996).

Jan Kavka: Výzvy pianového tria

15. únor 2023
Jan Kavka: Výzvy pianového tria

Pianové jazzové Jan Kavka Trio se proměnilo na Kahoma Trio a vydává album In the Woods. Nezabloudilo na něm v lesích, ale naopak nalezlo prosluněnou cestu mezi psaným a improvizovaným materiálem.

Jaromír Honzák: Z úzkosti vzejde naděje

Kdykoliv Jaromír Honzák vydá desku, jde o událost. Ale neomezili jsme se jen na povídání o albu Twenties. Došlo i na genderovou otázku v jazzu, vzpomínky na divadlo Vizita či plánovanou spolupráci se SOČR.

Marian Friedl: Nerad se zastavuji

7. březen 2022
Marian Friedl: Nerad se zastavuji

Beskydský hudební archeolog i novátor vydává projekt Černobílý svět, stále spadající do oblasti world music, ale tentokrát bez folklorního či ohlasového rámce alb předchozích.

Petr Kalfus: Žánrové nůžky se mi hodně rozevřely

Se saxofonistou a manažerem Jazz Dock Orchestra o lákání zahraničních hostů, big bandech i malých kapelách a blahodárném vlivu stylové všestrannosti.

Čestmír Huňát: Vzdorovat šedi, která nás obklopovala

Laureátem Ceny Ministerstva kultury za přínos v oblasti hudby se letos stal Čestmír Huňát. Naprosto zaslouženě. Nehledě na osobní rizika se v dobách normalizace podílel na činnosti Jazzové sekce, v roce 1986 doslova rozprášené státní mocí. Poté spoluzakládal sdružení pro podporu kulturních aktivit Unijazz.

Vojtěch Drnek: Naše hudba je nahá

24. srpen 2021
Vojtěch Drnek: Naše hudba je nahá

Impulsem k rozhovoru se stalo chystané debutové album tria Treetop, ovšem originální akordeonista a skladatel Vojtěch Drnek má v ohni vícero želízek. Nešlo vynechat sólové EP Lullabies, spolupráci s Kurtem Rosenwinkelem, lásku k swingu ani vydavatelství MaRecords.

Radek Krampl: V klubech je to nejkrásnější hraní, jaké znám

Mezinárodně uznávaný virtuózní vibrafonista, hráč na marimbu, skladatel a pedagog Radek Krampl oslaví 10. února šedesátiny. Náš rozhovor není jen gratulací, ale i důkazem, že tvůrčí člověk ani v dobách „zastavené kultury“ nezahálí.

Concept Art Orchestra: Nesoudit, ale trochu vybízet

Album 100 Years je záznamem výtečného hudebního kusu i politickým komentářem zároveň. Ukazuje, jak aktuální může jazzový big band být. Album obsahuje studiovou podobu šestidílné suity Země stoletá, zkomponované členy skladatelské skupiny Prague Six, kterou v roce 2018 premiéroval Concept Art Orchestra. Jak vyplývá z rozhovoru se všemi autory skladby, kapelnicí CAO Štěpánkou Balcarovou, Janem Jiruchou, Lubošem Soukupem, Martinem Brunnerem, Tomášem Sýkorou a Vítem Křišťanem, dílo připravené ke stému výročí vzniku republiky není zdaleka jen oslavou a odrazem minulosti. Poselstvím míří k dnešku.

Tomáš Liška: Vydání alba jako očistný proces

Název Hope (Naděje) je dokonale výstižný. Pro Tomáše Lišku symbolizuje nové album jeho kapely Invisible World překonání skepse.

Veronika Vítová: Ze zásady neřeším poptávku

Publikum zná Veroniku Vítovou především z a cappella sexteta Skety, případně jako interpretku standardů s vlastním kvartetem. Jde ovšem o zpěvačku neuvěřitelně všestrannou, zvládající nejen jazz, ale také klasiku, pop i rock. K rozhovoru jsme se sešli především díky Veroničinu sólovému debutu Průhledný svět, „převážně“ jazzovému.

csenfrdeitptes

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.