Vlasta Reittererová

Vlasta Reittererová

Narozena 9. ledna 1947 v Praze (roz. Pellantová, provdaná Hrušková, Benetková). Vystudovala hudební vědu na Filozofické fakultě KU a současně tehdejší Lidovou konzervatoř (herectví a pantomima). Prošla několika amatérskými divadelními soubory, v letech 1968–1970 byla členkou baletního souboru Krušnohorského divadla v Teplicích, po narození dcery se vrátila do Prahy a do roku 1976 působila v komparzu Divadla E. F. Buriana, kde byla 1970–1972 zaměstnána jako uklízečka. V letech 1972–83 (s několikaletým přerušením mateřskou dovolenou) referentka v tuzemském koncertním oddělení agentury Pragokoncert. Roku 1987 nastoupila na Filozofickou fakultu do dnešního Ústavu hudební vědy jako knihovnice, kde se vrátila k vystudovanému oboru a roku 1988 získala doktorát. Na FF UK zůstala do odchodu do důchodu 2002. Několik let také vyučovala historický seminář na pražské konzervatoři a působila jako externí pedagog na Masarykově univerzitě v Brně. V posledních letech se mj. věnuje překladatelství. Životní heslo? S Janem Nerudou říká: „Vším jsem byl rád.“

V hudbě život Čechů

20. červen 2005
V hudbě život Čechů

"V sezoně 1903/04 byl Petersburg svědkem koncertů velkého stylu. Mám na mysli to divoké, ještě nikým nepřekonané bakchanále koncertů Hofmanna a Kubelíka, pořádané během postního období ve...

V hudbě život Čechů

23. červen 2005
V hudbě život Čechů

"Přeji Vám štěstí, jen se obávám, že Vás Praha zklame. Nad tím ovšem nesmíte zoufat. I mně se tak stalo. Můj první koncert v Praze - to bylo roku 1855 - měl nevalný úspěch, spíš neúspěch. Také jsem...

V hudbě život Čechů 12 - závěr seriálu

A další...Z Čech pocházel Bernhard Pollini (vlastním jménem Baruch Pohl), jenž vedl několik německých divadel a jeho nejvýznamnější léta jsou spojena s hamburským angažmá Gustava...

Celému světu jsme vyjevili naši pevnou vůli, ukázali jsme, oč se nám jedná, proč musí naše divadlo být budovou právě takovéhoto slohu, proč jsme je museli nechat vybavit právě takto, proč se...

Jedna z dobových kritik Rossiniho hudby kdysi poznamenala - s jistou dávkou despektu, neboť se jednalo o kritiku německou - že Rossini zachází s lidským hlasem, jako by to byl hudební nástroj. Při...

Nahrávací aktivity Annie Sofie von Otter jsou obdivuhodné. Ještě obdivuhodnější je, že kvalita jejích výkonů nemá výkyvy - je nebezpečnou konkurentkou sama sobě. A vždy dokáže přijít s něčím novým, ať už interpretuje repertoár známý (Schumann) nebo znovuobjevený (Korngold). I tato nahrávka je objevná: spojuje tři skladatele, jejichž životy se překrývaly, ale v dějinách hudby zaujali různá (ne vždy spravedlivě přidělená) místa. Pokud jde o jejich přínos písňovému oboru, pak u žádného z nich...

Luigi Cherubini: Medea

19. červen 2005
Luigi Cherubini: Medea

Snímek uvítají operní milovníci z několika důvodů: Luigi Cherubini je dnes znám spíš jako přísný strážce zákonů pařížské konzervatoře, s jehož autoritou měl potíže Hector Berlioz i César Franck...

Ludmila Peterková, Pražská komorní filharmonie, Jiří Bělohlávek: Mendelssohn, Rossini, Bruch - Ludmila Peterková

Ludmila Peterková je prvotřídní interpretkou svého nástroje. Kdyby se udělovalo něco jako cena sympatie mezi koncertními umělci, byla by jednou z horkých favoritek, stejně tak ve fiktivní...

Ludwig van Beethoven: Symfonie č. 1 a č. 2

Letos devětaosmdesátiletý dirigent Günter Wand působil (s výjimkou válečných let) po celou svou aktivní kariéru v Kolíně nad Rýnem u Orchestru Severoněmeckého rozhlasu. Vždy dával...

Hector Berlioz: Fantastická symfonie op. 14,  Milostná scéna z Romea a Julie

Snímek nepřináší sice nic dramaturgicky překvapivého, nahrávek Berliozovy Fantastické symfonie je bezpočet a Milostná scéna z Romea a Julie patří téměř k "vyššímu populáru". Mám za...

csenfrdeitptes

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.