
Pravoslav Kohout
Narodil se 27. 11. 1943 v Praze. Otec byl cellista (Smetanovo kvarteto) a matka klavíristka. Od 6 let se učil na housle u prof. dr. Josefa Micky, později u něj na Pražské konzervatoři. R. 1962 byl přijat na AMU (prof. dr. Alexandr Plocek), od r. 1963 do r. 1969 studoval na Moskevské konzervatoři P.I.. Čajkovského u prof. Galiny V. Barinové. Po povin. vojen. službě (1969 AUS) byl členem PKO (Pražského komor. orch. bez dirig.) .R.1972 založil Nové smyčcové kvarteto a v témže roce se stal prof. Teplické konzervatoře, odkud r. 1974 přešel na Plzeňskou konzervatoř. Následkem autohavárie r. 1975 ukončil koncertní činnost (kvarteto pokračovalo s primariem P. Hůlou jako Kocianovo kvarteto). V následujících letech byl pedagogem na Escuela Superior de Música y Dansa v Mexiku, LŠU Voršilská v Praze, Keski-Suomen konservatorio a Mikkelin musiikkiopisto ve Finsku. R. 1992 zpracovával v Praze spec. zadání MŠMT ČR na téma vysokého uměl. školství. Tehdejší hrozba zrušení základního uměleckého školství jej přiměla stát se r. 1993 ředitelem ZUŠ (Praha Smíchov), v letech 1993-2012 byl předsedou Ústřední umělecké rady ZUŠ ČR. 2009 mu byla udělena cena AZUŠ ČR „Za významný přínos atd.“ Po několika operacích levé ruky, od r.1981 do r. 1992 opět občas koncertoval. Od r. 2016 je členem neformální skupiny „Pondělníci“. Nyní se věnuje pouze skladbě a hudební publicistice. Jeho celoživotním koníčkem je tvorba karikatur, koláží a slovních hříček.
Antonín Kohout - muzikant by měl vědět včas, kdy má přestat a pak může žít krásně dál
5. listopad 2010Antonín Dvořák - Smyčcové kvartety G dur op. 106, F dur op. 96 „Americký“
23. prosinec 2010Česká filharmonie spolu se svým stávajícím šéfdirigentem Eliahu Inbalem vstoupili do nového roku 5. ledna koncertem s romanticky laděným programem. V první polovině večera se v Dvořákově síni Rudolfina představil Nikolaj Znaider jako sólista Sibeliova koncertu.
Pokud touží recezent předvést kritickou bystrost a hledat ve výkonech Pražské komorní filharmonie vady na kráse, musí si buď zoufat, nebo být s digitálním odlidštěním mikroskopicky minuciózní, či být prostě tupec. Ne že bych neměl sklony k čemukoliv...
Haydn, Mendelssohn-Bartholdy, Suk - Smyčcová kvarteta
9. únor 2011Třetí matiné Pražského jara nabídlo 29. 5. v sále Martinů HAMU houslový recitativ v dramaturgickém pojetí „všehochuti“ ve stylu koncertních vystoupení přelomu 19. a 20. století. Program obsahoval tato díla: Beethoven – Sonáta F dur „Jarní“ op. 24, Paganini...