
Veronika Lucassen
Hudební dramaturg pořadu Mozaika na Českém rozhlasu Vltava, moderátorka Nočního mikrofora na Českém rozhlasu Dvojka, lektorka edukačních programů v České filharmonii.
Tomáš Ondřej Pilař: Čím větší je temnota, tím lépe jsou v ní vidět jiskřičky naděje
15. prosinec 2020V únoru tohoto roku oznámil operní režisér a výtvarník Tomáš Ondřej Pilař rezignaci na post šéfa plzeňského operního souboru Divadla J. K. Tyla v Plzni. Ve svém prohlášení uvedl, že jej opouští po šesti letech z důvodu odlišných názorů na její další směřování. V květnu pak přišla zpráva, že od 1. září 2020 bude šéfovat souboru opery Jihočeského divadla. Náš rozhovor nešlo začít jinak než reflexí těchto změn.
Martin Rudovský: Jsme jedinečná „továrna“ na hudbu
13. listopad 2020Robert Kružík: Pevný řád je pro mě požehnáním
23. červen 2020Nebylo výjimkou, že do vyhlášení nouzového stavu dirigoval Robert Kružík ať už v koncertních sálech či operních domech hned několikrát za týden. Novinkou a určitě velkým krokem jeho kariéry je, že se od září stane šéfdirigentem Filharmonie Bohuslava Martinů ve Zlíně. A přidejme ještě jednu čerstvou zprávu – je letošním držitelem Ceny Jiřího Bělohlávka.
Ondřej Hučín: V divadle je všechno superrelativní
21. květen 2020Navazujeme na sérii rozhovorů s dramaturgy orchestrů či operních domů, o jejich práci, o tom, co je těší, či trápí. Míříme do pražského Národního divadla za hlavním dramaturgem Ondřejem Hučínem. Na úvod vám pokládám dotaz od dramaturga Filharmonie Hradec Králové Marka Hrubeckého: Jak se vyrovnáváte s očekáváním, že ND má být pro českou operu tím, co Bayreuth pro Wagnera?
Patricie Částková: Opera si svoje diváky musí vychovávat
12. listopad 2019V zářijovém vydání jsme započali cyklus rozhovorů s dramaturgy orchestrů či operních domů. Zůstáváme v moravské metropoli a z Filharmonie Brno se přesouváme na Moravské náměstí, kde sídlí Janáčkovo divadlo. V čerstvě zrekonstruovaných prostorách jsme se zastavili za operní dramaturgyní Patricií Částkovou. Na úvod jsme předali dotaz od prvně zpovídaného Vítězslava Mikeše, dramaturga brněnského orchestru.