čtvrtek, 4. duben 2019

Budovat značku skrze hudbu: Na brněnském Sympoziu se bude přednášet o hudebním managementu

Napsal(a) 

Sympozium Umění | Hudba | Management 2018, foto Jana Jankovičová Sympozium Umění | Hudba | Management 2018foto: Jana Jankovičová

Po dvou letech se na Hudební fakultu brněnské JAMU vrací Sympozium: Umění | Hudba | Management. Mezi 8. – 10. dubnem se budou profesionálové, studenti i pedagogové školit v uměleckém managementu. Novinkou letošního ročníku je rozšíření sympozia o přednášky speciálně pro hudební interprety. Dodává, že třídenní akce je kromě pedagogů a studentů JAMU, AMU a VŠMU otevřena také zájemcům z řad veřejnosti, kteří se mohou registrovat na webu Hudební fakulty.

Letošní sedmý ročník sympozia v Brně nabídne příspěvky 29 speakerů ze čtyř zemí, sedm doprovodných akcí, tři panelové diskuze, dále řadu exkurzí, přednášek, workshop a již zmíněné tři speciály pro hudebníky. Sympozium se tentokrát nezaměřuje na jednu oblast, ale naopak ukáže rozmanité pohledy na vzdělávání uměleckých, především hudebních manažerů. „Přijde řeč na budování značky skrze hudbu s odborníkem a významným tvůrcem znělek Johnem Grovesem působícím v USA a Německu. K etiketě a řadě dovedností zabrousí návštěvníci s českým lektorem a mentorem Danielem Šmídem. Prohloubení znalostí v současné problematice německých orchestrů a jejich výzvách zase nabídne německý odborník Steffen Höhne,“ poznamenala studentka Hudebního manažerství HF JAMU v Brně Michaela Gereová, která akci také organizačně zajišťuje.

Sympozium Umění | Hudba | Management 2018, foto Jana Jankovičová Sympozium Umění | Hudba | Management 2018foto: Jana Jankovičová

Letošní ročník se více přiblíží hudebníkům i veřejnosti. „Široké publikum by určitě mohla zajímat přednáška Johna Grovese, která jistě mimo jiné ukáže, jak zvuk ovlivňuje naše emoce a jak toho lze využít v reklamě. Celý program obecně účastníky seznámí se základy manažerské práce, které pomohou především začínajícím profesionálům,” uvedla Lucie Pešl Šilerová, organizátorka a vedoucí Katedry hudební produkce na HF JAMU. Zájemci se na sympoziu seznámí se stěžejními oblastmi, jako je kupříkladu získávání finančních zdrojů nebo rezervace koncertů.

Od středy 10. dubna se program přesune z Divadla na Orlí do prostor brněnské pobočky Impact Hubu na ulici Cyrilská. Nosným pilířem celého dne podle Gereové bude posílení mezinárodní spolupráce. Dopoledne zazní přednášky věnované profesním sítím SoundCzech, ENCATC a AEC. Následovat bude panelová diskuze zástupců oboru kulturního a hudebního managementu a produkce na středoevropských univerzitách. Studenti se také podělí o své zkušenosti ze zahraničních studijních a pracovních stáží. Sympozium navíc nabídne i novou sekci, v níž mohou mladí profesionálové představit své projekty odborné veřejnosti.  

Komentáře

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.