středa, 11. únor 2015

Josefa Špačka čeká debut ve vídeňském Musikvereinu

Napsal(a) 

Josef Špaček, foto Radovan Šubín Josef Špačekfoto: Radovan Šubín
Josef Špaček vystoupí v roce 2015 na více než stodvaceti koncertech doma i v zahraničí. V březnu debutuje Sukovou Fantasií ve vídeňském Musikvereinu, jako sólista se představí na šesti koncertech dubnového turné České filharmonie po Velké Británii a v létě bude koncertovat v New Yorku, Essenu nebo Šanghaji.

Během roku 2015 provede Josef Špaček více než stodvacet sólových koncertů doma i v zahraničí. Mezi nejvýznamnější patří jeho debut v Musikverein ve Vídni.  Za doprovodu České filharmonie řízené Jiřím Bělohlávkem interpretuje Sukovu Fantasii pro housle a orchestr g moll op. 24. Na dubnovém turné českých filharmoniků po Velké Británii vystoupí hned šestkrát, na přání pořadatelů s ryze populárním programem (s Bruchovým, resp. Mendelssohnovým Koncertem pro housle a orchestr). Josefa dále čeká vystoupení ve Spojených státech amerických v rámci newyorské komorní řady Jupiter Symphony Chamber Players. V Německu přednese Sukovou Fantasii a Dvořákův Mazurek s Essener Philharmoniker pod vedením Tomáše Netopila, v Šanghaji pak První houslový koncert Philipa Glasse. Doma bude koncertovat se svým stálým klavírním partnerem Miroslavem Sekerou, např. v Brně, Plzni a Náchodě. Sólově se představí také
na mezinárodních hudebních festivalech Smetanova Litomyšl či Lípa Musica.

Na jaře vyjde Josefova již čtvrtá nahrávka. Nové CD s třemi českými houslovými koncerty (Sukova Fantasie, Dvořákův Koncert pro housle a orchestr a moll a Janáčkovo Putování dušičky) nahrál živě s Českou filharmonií řízenou Jiřím Bělohlávkem v Rudolfinu pod značkou Supraphon. 

V dubnu se Josef zhostí netradičního úkolu – řízení komorního koncertu. Speciálně pro tuto příležitost složený smyčcový orchestr z hráčů České filharmonie zahraje pod jeho vedením Beethovenův Smyčcový kvartet f moll op. 95 a Metamorfózy Richarda Strausse. Josef je autorem dramaturgie, uměleckým vedoucím a rovněž jedním z interpertů. „Záměrně jsem zvolil tyto náročné skladby, neboť vyžadují velmi odlišný způsob orchestrální hry. Všichni tutti hráči budou v dané chvíli plnit roli sebevědomých lídrů, tak aby se nemuseli spoléhat výhradně na vedoucího skupiny“, vysvětluje svou představu Josef Špaček.

Komentáře

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.