pátek, 13. únor 2004

Vincenzo Bellini: La Sonnambula

Nahrávka Belliniho Náměsíčné podivuhodně spojuje plusy a minusy. Zápornými body, které jdou na margo německého vydavatele, je absence stopáže, libreta, specifikace kvality nosiče, přesné určení data a lokace nahrávky. I ve srovnání s jinými operními nahrávkami z 50. let není technická kvalita zrovna vzorová a co se týká recitativů, tak by mohly být méně statické. Nicméně to vše dost bledne při samotném poslechu báječného ansámblu sólistů: svělý spinto tenor Ferruccia Tagliaviniho , technicky naprosto přesný lyrický soprán Liny Pagliughi , koloraturní sopránek Wandy Ruggeri , během opery stále se zlepšující sbor i orchestr. Dominantní jsou však dva umělci: basista Cesare Siepi a mezzosopranistka Anna Maria Anelli . Už jenom kvůli nim jsem rád, že jsem se mohl s touto nahrávkou seznámit.

Vydavatel: Bohemian Music Service

Nahráli: Cesare Siepi, Anna Maria Anelli, Lina Pagliughi, Ferruccio Tagliavini, Coro Cetra, Orchestra Sinfonica di Torino della RAI, Franco Capuana

Mým rodným městem jsou Pardubice, kde jsem se učil hrát na housle a violu. Housle a zpěv jsem studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolutorium oboru hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupiv ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení muzikologie, kde moji diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil jsem v roce 1984 do knižní redakce nakladatelství Editio Supraphon. Od roku 1989 jsem působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho vymazání z českého hudebního života  jsem se stal v roce 1994 členem týmu, později šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Jsem partnerem manželky nejlepší ze všech, otcem tří dětí a dědečkem (zatím) sedmi vnoučat.