pondělí, 16. červen 2003

Victoria de los Angeles: The Very Best of - Puccini, Mascagni,Leoncavallo, Catalani, Rossini, Verdi, Mozart, Wagner, Massenet, Gounod, Bizet

Když se 1. listopadu 1923 narodila (v hudební rodině) v Barceloně Victoria de los Angeles , stály nad její kolébkou určitě silné hudební sudičky. Už při jejím debutu v barcelonské opeře v roce 1941 (Mimi z Pucciniho Bohémy ) bylo jasné, že se zrodila pěvecká hvězda s krásným hlasem, perfekní technikou a nefalšovaným lidským šarmem. Po jejím debutu v Met v roce 1951 v roli Markétky z Gounodova Fausta začala její světová kariéra. V 50. a v 60. letech pak patřila do nejužší sopránové špičky a byla poměřována s takovými konkurentkami, jako byla například Renata Tebaldi. Na rozdíl od Tebaldi, která nahrávala hlavně pro Deccu, Angeles se orientovala na EMI. Dvoudílná kompilace ji ukazuje jak v ukázkách z jejích nejlepších rolí, tak v repertoáru, který jí byl jako Španělce bytostně blízký. Za zmínku stojí, že profil této famózní pěvkyně je součástí nové série, která má sice nepříliš vynalézavý název "The Very best of", jež však postupně i českému posluchači nabídne profily deseti pěveckých legend (Björling, Callas, Caballé, Carreras, Domingo, Fischer Dieskau, Freni, Norman a Wunderlich).

Vydavatel: Emi Classics / EMI Czech Republic

Stopáž: 78:34 + 75:57