čtvrtek, 23. leden 2003

The Celtic Tenors: So Strong - Morricone, McCartney, Mercury, Mawby, Legrand, Lehár

Keltští tenorové jsou vkusnou, líbivou, laskavou parodií na "tři tenory". Možná, že přišli trochu pozdě, než měli: v době největšího šílenství po trojici Pavarotti-Carreras-Domingo by možná zapůsobili víc. Matthew Gilsenan , Niall Morris a James Nelson zde ovšem nezpívají operu, ale festivalově upravené hity Ennia Morriconeho, Paula McCartneyho, Freddie Mercuryho, skotských lidových písní, Roy Orbisona a jiných. Jediným "výletem" do blízkosti slavné operní trojice je úprava Su Čongovy árie ze Země úsměvů : "Dein ist mein ganzes Herz" aneb "Své srdce tobě dám", kterou zpívali Richard Tauber, Fritz Wunderlich i Plácido Domingo. Vtip je v tom, že všichni tři keltští tenorové operními pěvci jsou, a to úspěšnými: Matthew Gilsenan má v repertoáru Artura z Lucie z Lammermooru , Ferranda z CosĚ fan tutte , zpívá oratoria a kantáty. Niall Morris vystudoval Guildhall School, debutoval jako Nemorino v Nápoji lásky v Sadler's Wells Opera, spolupracoval s Hansem Wernerem Henzem, Mstislavem Rostropovičem nebo Michaelem Tippettem. A James Nelson je bakalářem univerzity v Dublinu, v repertoáru má Lenského v Evženu Oněginovi , Tichona v Kátě Kabanové , Alfreda v Traviatě, Pinkertona v Madame Butterfly . Jejich producent Mike Moran spolupracoval s Paulem McCartneym, Stevie Wonderem nebo Ozzym Osbourne, ale také s José Carrerasem a Montserrat Caballé. A pak že jsou hranice žánrů nepřekročitelné. Vždyť je přece jenom jedna hudba, kterou stojí za to poslouchat: ta dobrá.

Vydavatel: EMI Classics / EMI Czech Republic

Stopáž: 58:46

EAN: 0724355728425