středa, 19. březen 2003

Tereza Večerková, Michaela Waldhauserová: Rosarium (Borne, Pujol, Castelnuovo-Tedesco, Piazzolla) - Borne, Pujol, Castelnuovo-Tedesco, Piazz

CD s názvem Rosarium dvou mladých interpretek Terezy Večerkové a Michaely Waldhauserové nás osloví celkovou příjemnou atmosférou. Dramaturgicky je CD věnováno žánru tanga a zároveň i skladatelům působícím na americkém kontinentu, kromě Belgičana FranĆoise Borne. Od tohoto skladatele zazní první skladba snímku, fantazie Carmen , ve velmi dobrém podání obou interpretek. Fantazie je úpravou slavných árií ze stejnojmenné Bizetovy opery. Dalšími skladateli na tomto snímku jsou Maximo Diego Pujol (Suita Buenos Aires ), Mario Castelnuovo-Tedesco (Sonatina op. 205 ) a Astor Piazzolla (History of Tango ).

Všech vybraných skladeb se obě interpretky ujaly s lehkostí a přesným rytmickým cítěním. Široký barevný rejstřík flétny je výborně vyvažován partem kytary. Tereza Večerková a Michaela Waldhauserová se poprvé setkaly již při studiu komorní hry na Pražské konzervatoři. Svou interpretací jasně dokazují dobré technické dispozice. Ty jsou zároveň doplněny výbornou souhrou těchto dvou mladých interpretek. Z hudby cítíme komunikaci hráček mezi sebou, která pramení z bohatých zkušeností s komorní hrou. Střídání jednotlivých témat mezi nástroji vyznívá promyšleně, motivy flétny jsou citlivě podpořeny barvou kytary, kytarové motivy jsou citlivě doplněny partem flétny.

Vydavatel: Master Music

Stopáž: 57:53