středa, 8. leden 2003

Salvatore Licitra: The Debut - Puccini, Verdi

První sólový projekt italského tenoristy Salvatora Licitry se podle očekávání pohybuje v bezpečném dramaturgickém prostoru. Má sice bohužel dost krátkou stopáž, ale milovníci opery si přijdou na své. Není pochyb, že Licitra úspěšně navazuje na italskou tradici. Má mimořádné naturální hlasové schopnosti a vyzařuje silnou emocionalitu. Nepochybně patří na počátku 21. století co se týká romantického operního repertoáru mezi nejnadějnější mladé tenoristy a právem jsou s jeho jménem spojovány velké naděje. Tóny mají úžasnou provázanost a měkkost, i v pianissimu báječnou expresi. K tomu, aby jako Ital plně navázal na jiného Itala - Luciana Pavarottiho - mu však ještě něco chybí. Kupodivu producent nechal na konečném záznamu nevyrovnané tóny a občasné intonační diference (například Simon Boccanegra , Maškarní ples ). Typově je zatím jasným lyrickým tenorem. Proto například árie Radama z Aidy nebo Manrica z Trubadúra ještě nemají onu ideální hrdinnou, zářivou jiskru. K tomu se musí teprve dopracovat.

Vydavatel: Sony Classical / Sony Music Bonton

Stopáž: 51:45

Nahráli: Salvatore Licitra - tenor, London Symphony Orchestra, Covent Garden Chorus, Carlo Rizzi