Renée Fleming, Christopher Maltman, Christian Thielemann, Staatskapelle Dresden – New Year‘s Eve Concert

(Franz Lehár: Die lustige Witwe – Highlights)

Renée Fleming, Christopher Maltman, Carolina Ullrich, Andrej Dunajev, Tom Martinsen, Christoph Pohl ad., Semperoper Ballett, Sächsischer Staatsopernchor Dresden, Staatskapelle Dresden, Chrisian Thielemann. Režie: Utz Weber. Text: A, N, F. Nahráno: live, 31.12.2010, Semperoper, Dresden. Vydáno: 2011. TT: 89:00. Obraz. formát: NTSC/Colour/16:9, PAL compatible. Zvuk. formát: PCM Stereo, DTS 5.0. 1 DVD Deutsche Grammophon 073 4644.

Silvestrovský koncert 2010 v drážďanské opeře byl ozdoben nezaměnitelným sopránem Renée Fleming s hlavním programem Lehárovy Veselé vdovy . Dobře zvolená hudba v provedení kvalitních sólistů především ústřední dvojice Renée Fleming a Christophera Maltmana, ale také například výborně disponovaného Christopha Pohla zpívajícího part Vicomta Cascady doprovázených Sächsischer Staatsopernchor Dresden a zejména bezchybnou Staatskapelle Dresden pod vedením Christiana Thielemanna , připravili svátečnímu auditoriu vybrané árie, ansámblová a sborová čísla jedné z nejoblíbenějších operet vůbec. Operní jeviště bylo zaplněno dámskými večerními róbami sólistek i sboristek a pánskými smokingy nejrůznějších provedení sólistů i členů orchestru, foyer divadla oživily baletní vstupy vynikajících tanečníků, které byly kamerou snímány synchronně za doprovodu orchestru na jevišti. Hvězda večera Renée Fleming v jasně červených šatech dominovala hlasově nejen jako Veselá vdova Hanna Glawari, zpívané samozřejmě perfektně v německém originále, ale doplnila i svoji oblíbenou píseň I feel pretty z Bernsteinovy West Side Story , které dokáže dodat silný náboj právě ona. Dvojice protagonistů Fleming Maltman přidala na závěr neméně působivou árii z Lehárovy Země úsměvů Dein ist mein ganzes Herz a městu Drážďanům, saské metropoli na Labi byl věnován závěrečný valčík Johanna Strausse ml. An der Elbe . Atmosféra koncertu byla radostná a plná očekávání, kterou naplnil Christian Thielemann s takovou precizností a jistotou, až se tajil dech. Myslím, že všechny báječné i dobré výkony sólistů, sboru a orchestru by nemohly bez tohoto charismatického umělce vykouzlit tak jedinečný večer.