pátek, 28. červen 2002

Plácido Domingo: Scenes from The Ring - Richard Wagner

"Od tenora, který nastudoval během své čtyřiačtyřicetileté kariéry na 118 operních rolí a právě oslavil 60. narozeniny by se dalo očekávat, že své pracovní nasazení zredukuje nebo přinejmenším diskrétně omezí. Pro normálního tenora by to mohlo platit - ne však pro Plácida Dominga ." Těmito slovy je uveden minulého roku natočený snímek scén z Wagnerovy tetralogie Prsten Nibelungův , jehož hlavním protagonistou je španělský tenorista a i ostatní spoluúčinkující včetně orchestru a dirigenta jsou různých národností, jako by chtěli dokázat, že "nejněmečtější" ze všech skladatelů může být právě tak dobře interpretován i umělci neněmeckými (a jako by to ještě stále bylo třeba dokazovat). V německých kritikách tohoto snímku se podobný podtón projevil zvláštním způsobem: žádný poukaz na italskou pěveckou techniku, protože hudebnická a pěvecká inteligence Domingova dává vokálně každému partu - a to se nedá popřít - co jeho jest; drobná výhrada však přesto byla, totiž poukaz na Domingovu neněmeckou výslovnost. Může být, každopádně však má Domingo propracován každý tón a každé "slovo" se mu dá věřit: Siegfriedův mladistvý jásot nad mečem Nothungem, jeho snění, jeho pochyby i jeho překvapení nad zjevem Brnnhildiným. Plácido Domingo je fenomén nejen díky svému talentu, ale také jako vzdělaná osobnost. Spoluúčinkující mu byli na snímku skvělými partnery - David Cangelosi jako Mime, Natalie Dessay jako Hlas lesního ptáka a Violeta Urmana jako Brnnhilde, ale samozřejmě také orchestr londýnské Covent Garden a dirigent Antonio Pappano .

Vydavatel: EMI Czech Republic

Stopáž: 69:55

EAN: 0035629049222