pátek, 8. únor 2002

Peter Dvorský: Vivere - Bixio, Tosti, Buzzi-Peccia, Cardillo, Gastaldon, Falvo, Curtis, Mario, Capua, Lara

Neznám žádnou jen trochu větší firmu, která by nechtěla mít ve svém aktuálním katalogu album dobrého tenoristy, nejlépe samozřejmě s italským repertoárem. Supraphonu se to splnilo, protože CD k 50. narozeninám slovenského tenoristy Petera Dvorského vyšlo právě u nich. Známý zpěvák zvolil známý repertoár z italských romantických, mnohdy sentimentálních písní, v němž nechybí ani notoricky proslulé 'O sole mio nebo Granada . Peter Dvorský mě příjemně překvapil, neboť na této desce působí pěvecky velmi sebevědomě a jeho projev je, na rozdíl od některých operních kreací nebo živých koncertů, velmi příjemný, i když rozpaky nad kvalitou vyšších tónů zůstaly. Pražská komorní filharmonie do pro ni spíše neobvyklého repertoáru zapadla velmi dobře. Peter Dvorský si splnil narozeninové přání, firma může nabízet italský repertoár, vše by tedy mělo být v pořádku. Problém je však v tom, že tento typ písní byl již mnohokrát v minulosti natočen jinými tenoristy - a o poznání lépe. Myslím, že s nabízením a prodejem tohoto titulu v cizině to vydavatel nebude mít snadné.

Stopáž: 70:21

Nahráli: Peter Dvorský - tenor, Pražská komorní filharmonie, Rastislav Štúr