pátek, 8. únor 2002

Peter Dvorský: Vivere - Bixio, Tosti, Buzzi-Peccia, Cardillo, Gastaldon, Falvo, Curtis, Mario, Capua, Lara

Neznám žádnou jen trochu větší firmu, která by nechtěla mít ve svém aktuálním katalogu album dobrého tenoristy, nejlépe samozřejmě s italským repertoárem. Supraphonu se to splnilo, protože CD k 50. narozeninám slovenského tenoristy Petera Dvorského vyšlo právě u nich. Známý zpěvák zvolil známý repertoár z italských romantických, mnohdy sentimentálních písní, v němž nechybí ani notoricky proslulé 'O sole mio nebo Granada . Peter Dvorský mě příjemně překvapil, neboť na této desce působí pěvecky velmi sebevědomě a jeho projev je, na rozdíl od některých operních kreací nebo živých koncertů, velmi příjemný, i když rozpaky nad kvalitou vyšších tónů zůstaly. Pražská komorní filharmonie do pro ni spíše neobvyklého repertoáru zapadla velmi dobře. Peter Dvorský si splnil narozeninové přání, firma může nabízet italský repertoár, vše by tedy mělo být v pořádku. Problém je však v tom, že tento typ písní byl již mnohokrát v minulosti natočen jinými tenoristy - a o poznání lépe. Myslím, že s nabízením a prodejem tohoto titulu v cizině to vydavatel nebude mít snadné.

Stopáž: 70:21

Nahráli: Peter Dvorský - tenor, Pražská komorní filharmonie, Rastislav Štúr

Mým rodným městem jsou Pardubice, kde jsem se učil hrát na housle a violu. Housle a zpěv jsem studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolutorium oboru hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupiv ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení muzikologie, kde moji diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil jsem v roce 1984 do knižní redakce nakladatelství Editio Supraphon. Od roku 1989 jsem působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho vymazání z českého hudebního života  jsem se stal v roce 1994 členem týmu, později šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Jsem partnerem manželky nejlepší ze všech, otcem tří dětí a dědečkem (zatím) sedmi vnoučat.