úterý, 31. prosinec 2002

Nigel Kennedy: Greatest Hits (Vivaldi, Massenet, Satie; Williams, Debussy, Bach, Kreisler, tradicionály, Kennedy, Monti) - Vivaldi, Massenet

Napsal(a) 

booklet booklet
Nedejte se mýlit titulní fotografií - Kennedy v žádném tracku svoje stradivárky nerozkouše, nerozdupe, nerozřeže a atmosféra desky rozhodně není agresivní nebo drsně happeningová. Ostatně ani titul "Greatest Hits" není zcela přesný. Vedle známých, skvěle zahraných a někdy až provokativně upravených hitů - Massenet (Meditace ), Debussy (The Girl with the Flaxen Hair ), Monti (Čardáš ), Vivaldi (Čtvero ročních dob ) - jsou zde kousky, jež nutí k pozornosti a zamyšlení. Myslím tím hlavně u nás neznámou skladbu Vaughana Williamse The Lark Ascending . Pestrou paletu nálad skvěle doplňuje Kennedyho vlastní skladba Melody in the Wind pohybující se v podstatě v romantických mantinelech a tři tradicionály, na jejichž aranžmá se houslista významně podílel a kde nikdy nepřekročil hranici mezi originální uměleckou ambicí a kýčem. Zvlášť bych chtěl ocenit jeho interpretaci Kreislerovy známé skladby (Preludium a Allegro ve stylu Pugnaniho ). Přiznávám, že v tak sugestivním provedení jsem ji ještě neslyšel. Škoda, že byla jako jediná natočená v systému ADD (1998)! Kennedyho nová deska je kompilací jen zčásti, neboť tři tracky byly vydány vůbec poprvé, a to včetně fantasticky zahraného sólového Bacha. Možná, že je to anonce budoucí souborné nahrávky Bachova cyklu.

Vydavatel: EMI Classics / EMI Czech Republic

Stopáž: 71:19

Nahráli: Nigel Kennedy - housle, English Chamber Orchestra, City of Birmingham Symphony Orchestra, Sir Simon Rattle

Body: 5 z 6

Luboš Stehlík

Narodil se 20. dubna 1957 v Pardubicích. Housle a zpěv studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolvoval obor Hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupil ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení hudební vědy, kde jeho diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil coby redakční benjamínek v roce 1984 v nakladatelství Editio Supraphon – oddělení knih o hudbě,  kde redigoval ledacos, od Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby až po Cimrmana v říši hudby. Po roce 1989 působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho  vymazání z českého hudebního života se stal v roce 1994  nejdříve redaktorem a poté šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Je partnerem nejlepší manželky ze všech, otcem tří dětí a dědečkem raději nespecifikovaného počtu vnoučat.

Komentáře

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.