čtvrtek, 22. březen 2012

Merry Christmas

Merry Christmas Merry Christmas

Bambini di Praga, sbormistr – Blanka Kulínská, umělecký vedoucí – Bohumil Kulínský, Kühnův mužský sbor, sbormistr – Pavel Kühn, Jana Boušková – harfa, Jiří Svoboda – bicí nástroje, Šárka Celbová – zobcová flétna. Nahráno: 1998, Studio Českého rozhlasu v Praze. Vydáno: reedice 2011. TT: 51:20. DDD. Supraphon SU 4067-2.

Tato deska by se dala nazvat „Vzpomínkou na zlatou minulost“. Již neexistující sbor Bambini di Praga , který svými kauzami zničil spoluzakladatel souboru, byl v 80. a 90. letech nejlepším dětsko-dívčím sborem u nás. Perfektně zpívající, skvěle intonující, flexibilně pracující a hodně cestující zlatý poklad českého vokálního umění. Vánoční kompilace to potvrzuje. Najdete v ní velmi pestrý pel mel koled z Čech, Moravy, Polska, Francie, Anglie, Německa, Ukrajiny, Španělska, Ameriky a jednu latinskou píseň. Výbornými partnery Bambinám jsou sólisté a Kühnův mužský sbor (sbormistr Pavel Kühn byl také režisérem nahrávek většiny skladeb). Nesmím zapomenout, že v koledách zpívají sóla členky sboru. Je jich celkem devět a jsou výborné. Takovou schopnost generovat tolik kvalitních sólistek neměl tehdy žádný český sbor. Koledy nejsou jen dobře nahrány, mají též zdařilý kabát. Autory aranží jsou Blanka Kulínská, její syn Bohumil Kulínský, Pavel Kühn a dvě úpravy jsou od zkušeného Jiřího Temla. Je to titul, který najde uplatnění jak u vánočního stromku, tak v hypermarketu.