pondělí, 11. únor 2002

Kiri Te Kanawa: Händel, Mozart, Bach, Verdi, Puccini, Cilea, Charpentier, Fauré, Canteloube, Bernstein, Gershwin, Kern, Berlin, Porter, McCar

Kompilační portrét britsko-novozéladské pěvkyně Kiri Te Kanawy je dle mého soudu nejvýmluvnějším obrazem repertoáru, který ve své zářivé kariéře zpívala. Editor mohl sice zvolit u některých skladatelů ještě výmluvnější ukázky, chybějí tu oba Richardové - Strauss a Wagner -, je zde možná vzhledem k rozsahu desky až moc muzikálu, ale v podstatě lze s tracklistingem souhlasit. Ostatně muzikály zpívala a zpívá Te Kanawa velmi ráda a Wagnerovy hudby se dotkla z hlediska celé kariéry spíše okrajově. Zařazení McCartneyho písně The world you're coming into z Liverpoolského oratoria beru spíše jako úlitbu skladateli a anglickým přátelům v čele s princem Charlesem (hudební úrovní sem totiž moc nepatří). Protože vydavatel kvůli této desce koupil řadu licencí od konkurence (Universal Classics UK, Sony Music, Deutsche Grammophon), najdeme zde i takové hity jako třeba duet s José Carrerasem Tonight z legendární nahrávky Bernsteinova muzikálu West Side Story z katalogu DG (orchestr řídil skladatel, mluvený dialog: Nina a Alexander Bernstein ). Vynikající je Kiri Te Kanawa především v áriích z Pucciniho oper Gianni Schicchi (dirigent John Pritchard ), La rondine (John Pritchard ), Tosca (Georg Solti) a Mozartovy Figarovy svatby (Georg Solti ).

Vydavatel: Monitor-EMI

Stopáž: 77:06