úterý, 8. říjen 2002

Kenny Garrett: Happy People

Zatímco většina současných interpretů je rozdělena na dva tábory: ty, kteří se snaží o současný popově orientovaný jazz a ty, kteří ctí tradice, Kenny Garrett se na svém novém albu Happy People snaží o spojení obou těchto přístupů. K přípravě alba si přizval jako producenta svého dlouholetého přítele, basistu Marcuse Millera , který se pohybuje velmi jistě právě v současném jazzu. Přestože Garrettův kvartet je ryze akustický, podařilo se mu v úvodu alba vytvořit bezmála smooth jazzovou náladu, ve skladbách, jejichž témata mají skoro až popové melodie. V úvodní Song for DiFang si s kapelou zařádí i Marcus se svým Fender jazzbassem spolu s trumpetistou "Patchesem" Stewartem . Ve dvou skladbách si zazpívala Jean Norris z populárního soulového dua Zhané. Že je Garrett doma i v jazzu předešlých epoch jasně posluchače přesvědčí ve skladbách Monk-ing Around, kde již z názvu je patrné, že se jedná o bopové téma. Odkaz na svého velkého učitele Milese Davise jasně cítíme ze skladby Ain't Nothing But The Blues (i s roztomilým Davisovým mumláním v úvodu skladby). Jako host se v některých skladbách objevuje postbopová legenda, vibrafonista Bobby Hutcherson , jehož hra je příjemným oživením alba.

Garrett je bravurní ve hře na oba saxofony, z jeho spoluhráčů zaujme známý basista Charnett Moffett a ti méně známí - pianista Vernell Brown a bubeník Chris Dave - nezklamou.

Vydavatel: Warner Bros

Stopáž: 61:29

Nahráli: Kenny Garrett - soprán sax, alt sax, Vernell Brown - piano, Chris Dave - bicí, Charnett Moffett - kontrabas, hosté: Marcus Miller, Bobby Hutcherson, Jean Norris, Michael "Patches" Stewart, Marcus Baylor, Randy Razz