úterý, 20. květen 2003

Karel Ančerl - Gold Edition (Volume 13): Antonín Dvořák: Requiem - Antonín Dvořák

Jsou nahrávky, které umělecky nikdy nezestárnou a pokaždé dojmou. Jenom člověk zalituje, že v době nahrávky nebyly technické možnosti záznamu na současné úrovni. Nahrávka Dvořákova Requiem s Karlem Ančerlem u dirigentského pultu k nim rozhodně patří. Stereotypně se opakující únavné tvrzení, že Ančerl byl racionální až chladný a stavění ho až do protikladu například k Talichovi a Neumannovi tento snímek totálně vyvrací. K silnému emocionálnímu náboji přispívají každý svým dílem interpreti. O světové úrovni tehdejší České filharmonie je zbytečné psát, opakuje se to téměř v každém dílu edice "Ančerl Gold". Úžasný výkon podává Pražský filharmonický sbor - vyrovnaný, ozdobený svítivými výškami tenorů a temným fundamentem basů. Co se týká sólové čtveřice - nikdy jsem neslyšel v této skladbě něco tak vyrovnaného na tak vysoké úrovni. To, že Ančerl získal pro nahrávku právě tyto pěvce, považuji za další dirigentův úspěch, tentokrát "produkční". Žádná slova však nevyjádří hudební krásu, která z nahrávky sálá. To prostě musíte slyšet.

Stopáž: 96:04

Nahráli: Maria Stader, Sieglinde Wagner, Ernst Haefliger, Kim Borg, Pražský filharmonický sbor (sbormistr Markéta Kühnová), Česká filharmonie, Karel Ančerl