neděle, 15. srpen 2004

Josef Suk: The Music of Three Generations

Deska je výjimečná tím, že na prvním místě není tvorba houslistova dědečka Josefa Suka (1874-1935), nýbrž jeho otce Josefa Suka (1901-1951), agronoma a amatérského hudebníka se skvělou průpravou od Jaroslava Křičky. CD premiéra jeho 11 skladbiček tvoří páteř projektu. Úvodní čtyři dílka ovšem stvořil samotný houslový virtuos Josef Suk . Autor Asraele je zastoupen pouze dvouminutovým Menuetem . Tři generace Suků, tři Josefové - co je spojuje kromě příbuzenského sepětí? Všechny skladby jako by byly z jedné pokladnice někdy z počátku 20. století. Jsou to kompozičně dobře vytvořené skladbičky přídavkového, salonního typu a předlohou mohla klidně být hudba typu Kreislera nebo Kociana, jež vždy pohladí. Kompaktní disk má tedy rozhodně kouzlo, které posluchače, jež znají houslistovy nahrávky posledních přibližně deseti let nepochybně nezklame a potěší. Pouze obtížně čitelný modrý text na tmavě modrém pozadí na obálce bude pro starší lidi a slabozraké trochu problémem.

Vydavatel: Lotos LT

Stopáž: 56:12

Nahráli: Josef Suk - housle, Josef Hála - klavír

Mým rodným městem jsou Pardubice, kde jsem se učil hrát na housle a violu. Housle a zpěv jsem studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolutorium oboru hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupiv ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení muzikologie, kde moji diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil jsem v roce 1984 do knižní redakce nakladatelství Editio Supraphon. Od roku 1989 jsem působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho vymazání z českého hudebního života  jsem se stal v roce 1994 členem týmu, později šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Jsem partnerem manželky nejlepší ze všech, otcem tří dětí a dědečkem (zatím) sedmi vnoučat.