booklet
Předkládaná nahrávka Bachovy
Hudební obětiny působí už na první pohled seriózně. Na obalu najdeme portrét J. S. Bacha přibližně z doby kompozice této skladby a několik taktů tématu, o němž zasvěcený posluchač ví, že stálo při vzniku této sbírky. (Téma zadal skladateli pruský král Fridrich II. k improvizaci. Později zkomponoval Bach s využitím tohoto tématu dva ricercary, deset kánonů a jako poctu králi - flétnistovi sonátu pro flétnu, housle a continuo.)
London Festival Orchestra Ensemble pod vedením
Rosse Popla používá při realizaci všechny nástroje, předepsané v prvním tisku Bachovy sbírky (flétnu, dvoje housle a nástroje continua, zde cembalo a dvě violoncella), ke kterým přidává ještě dvojici viol. Otázka, zda je sbírka koncipována jako celek, bývá v literatuře hojně diskutovaná. U nahrávky je volba ponechána na posluchači. Pokud se rozhodne pro poslech třičtvrtěhodinového snímku v jednom tahu, bude mu koncepce tohoto CD vítanou pomocí. Nahrávka je orámována dvěma ricercary, mezi kánony je umístěna jako centrální dílo sonáta. Sled kánonů a ricercarů je oživen rozmanitou instrumentací jednotlivých čísel. Jako finále celé sbírky pak působí poslední ricercar, svěřený tutti smyčcových nástrojů. V několika případech jsou skladby velmi pěkně odlišeny charakterem, častěji však vyznívají spíše neurčitě až bezbarvě. Souhru ansámblu lze, až na několik rozpačitých výjimek, označit jako profesionální. Celkově je soustředěn hlavní zájem souboru spíše na práci s většími plochami než na detailně propracovanou artikulaci a frázování. Tím spíše překvapí, že některé skladby postrádají jednotný tep. Obdobně jako provedení trpí malými "nedotaženostmi" i booklet CD, kde chybí třetina textu avizovaného anglického překladu. Několik drobných nedostatku neohrožuje původní dojem, že toto CD představuje seriózní nahrávku. Nic méně, ovšem také nic více.
Vydavatel: Arte Nova / BMG
Stopáž: 46:12
Nahráli: London Festival Orchestra Ensemble, Ross Pople - dirigent
Body: 4 z 6