sobota, 31. květen 2003

Jan Pěruška, Jiří Hudec: Viola & Double Bass - Gliére, Tabakov, Hindemith, Guettler, Sperger

Napsal(a) 

booklet booklet
Pro velmi zvláštní projekt se rozhodla ve spolupráci s Českou filharmonií (projekt je označen jako první opus "Czech Chamber Music Society") doposud v gramofonovém světě neznámá firma. Vydat desku s tímto téměř obskurním obsazením je buďto projevem úžasné víry a nadšení, nebo marketingového šílenství. Výsledek je však skvělý, a tak dávám přednost první variantě. Dlouholetý violista Stamicova kvarteta a jeden z nejlepších českých violistů Jan Pěruška vytvořil s prvním kontrabasistou České filharmonie Jiřím Hudcem dramaturgii, jež potěší doufám hodně laiků a zařazením Hindemithovy Violové sonáty a Tabakovovou kompozicí pro sólový kontrabas by měla oslovit i hudební odborníky. Velmi oceňuji, že oba hráči prezentují nejen báječné komorní muzikantství, ale i svoje výjimečné sólové schopnosti. "Komorní dvojhlas" v Glierově neobarokní Suitě pro violu a kontrabas a Sonátě D dur od Johanna Matthiase Spergera rámuje sólové výlety ke zmíněnému Hindemithovi a Tabakovovi. Posluchačsky vděčným bonbonkem jsou pak virtuózní, avšak poněkud etudovité Variace od Nora Knuta Guttlera. Když odhlédnu od kvality bookletu, který je ještě dost vzdálen ideálu, i od kompromisní dramaturgie, pak ve mně poslech vzbudil nečekaný pocit národní hrdosti. Prostě proto, že v Čechách máme dva tak báječné hudebníky, a to v oborech, které nejsou právě na výsluní zájmu médií.

Vydavatel: ArteS

Stopáž: 54:47

Body: 5 z 6

Luboš Stehlík

Narodil se 20. dubna 1957 v Pardubicích. Housle a zpěv studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolvoval obor Hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupil ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení hudební vědy, kde jeho diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil coby redakční benjamínek v roce 1984 v nakladatelství Editio Supraphon – oddělení knih o hudbě,  kde redigoval ledacos, od Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby až po Cimrmana v říši hudby. Po roce 1989 působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho  vymazání z českého hudebního života se stal v roce 1994  nejdříve redaktorem a poté šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Je partnerem nejlepší manželky ze všech, otcem tří dětí a dědečkem raději nespecifikovaného počtu vnoučat.

Komentáře

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.