neděle, 25. duben 2004

Hugo Wolf: Mörike-Lieder

Kompletní provedení cyklu Mörike-Lieder Huga Wolfa (53 písní) je zcela jistě vydavatelským počinem v době, kdy se stále více rozmáhají sestřihy z různých alb, kompilace a přepisy archivních záznamů. Natočit podobný projekt s mladými interprety je dnes méně obvyklé a lze předpokládat, že to právě udělá radost těm posluchačům, kteří milují písňovou tvorbu. Hugo Wolf, skladatel 19. století, proslulý v podstatě pouze písněmi, dosáhl v tomto oboru nebývalého mistrovství, obdivu a úcty. Dodnes patří jeho písně k oblíbeným repertoárovým kusům a jejich interpretace měří pěvecké kvality. Mezzosopranistka Frauke May na tak rozlehlé ploše písní měla opravdu dost příležitosti předvést svůj altově zbarvený hlas, jenž má dobré pěvecké školení, lehkost a příjemný témbr. Není snadné vycizelovat přes padesát písní pokaždé s jinou špetkou výrazového odstínu. Předpokládá to cit pro písňovou interpretaci jako takovou, konkrétně pro charakter Wolfových písní a speciálně pro zhudebněné básně Edouarda Möricka. Pěvkyně spolu s klavíristou Bernhardem Renzikowskim našla v krátkých světech písní hudební libost a doslova si vyhrála s detaily a jemnostmi. Jejich projektu stojí jako přísný konkurent deset let stará nahrávka Italského zpěvníku Hugo Wolfa v bájné interpretaci Barbary Bonney (Teldec 1994), a je dosti velkou pochvalou pro tento snímek, že v konkurenci obstojí.

Vydavatel: Arte Nova / BMG

Stopáž: 79:00 + 80:36

Nahráli: Frauke May - mezzosoprán, Bernhard Renzikowski - klavír