středa, 1. říjen 2003

Georges Bizet: Les Pecheurs de Perles

Nové vydání lehkonoze tragické opery Lovci perel (1872), jež krokem šarmantní francouzské hudby své doby spěje k tragickému vyústění, je podle mého názoru užitečné ze dvou důvodů. Z prvé kvůli skvělému výkonu rumunské sopranistky Ileany Cotrubas , která je okrasou nahrávky, za druhé kvůli zjištění, že ojedinělé inscenování tohoto díla s exotickým námětem je oprávněné. Běh času byl v tomto případě spravedlivý a dnes se udržuje v repertoáru pouze několik árií. V hudbě čtyřiadvacetiletého Bizeta sice najdete místa, která naznačují cestu ke geniální Carmen a k Arlézance , ale jako celek je to ještě hodně nevyzrálé a poplatné například Giuseppe Verdimu a Félicienu Davidovi. Dirigent Georges PrÇtre vystavěl operu s dobře známým citem pro velké hudebně dramatické formy. Na výkonu orchestru i sboru je sice znát stáří nahrávky, ale není to nic deprimujícího. Vedle zářící Cotrubas působí tenor Alaina Vanza šedivě a zvadle. Rozhodně Nicolai Gedda na nahrávce Derveuxe je o třídu lepší.

Vydavatel: EMI Classics / EMI Music France / EMI

Stopáž: 51:03 + 52:40

Nahráli: Ileana Cotrubas, Alain Vanzo, Guillermo Sarabia, Roger Soyer, Choeur et Orchestre du Théâtre National de l'Opéra de Paris, Georges Pretre