pátek, 16. leden 2004

Dagmar Pecková: Best Arias - Mozart, Rossini, Mascagni, Donizetti, Čajkovskij, Berlioz, Bizet,

Kompilací Supraphon rekapituluje desetiletou etapu Dagmar Peckové u této firmy. Bohatě je zastoupen Mozart, a to právem, neboť její mozartovský projekt na počátku její mezinárodní kariéry měl vysokou úroveň. Osobitost a boření bariér ostatně dokládá ve své době provokativní mozartovský videoklip, jenž je součástí této kompilace. Ten vstoupil do historie jako první videoklip klasické hudby v Čechách. Zpěvačka zde vědomě nepřipomíná svoje báječné německé projekty, zato hodně zpívá italsky, rusky a francouzsky, hlavně je zde připomenuta její osobitě pojatá postava Carmen z Národního divadla, jež se zapsala do análů českých hudebních dějin. Je to dobře vytvořená kompilace, jenom booklet mohl mít vzhledem k renomé zpěvačky reprezentativnější podobu. Jako posluchači musíme doufat, že i po přestěhování Dagmar Peckové za hranice bude její další dekáda stejně úspěšná a že případná další kompilace bude mít opět možnost čerpat z řady projektů.

Stopáž: 68:34

EAN: 0099925375829

Nahráli: Dagmar Pecková - mezzosoprán, Valentin Prolat - tenor, Pražská komorní filharmonie, Jiří Bělohlávek, Orchestr Národního divadla Praha, Jan Štych