neděle, 28. listopad 2004

Czech Classical Music from the XVIII Century to the XXI Century

No vida! Muzikantské nadšenectví ještě žije a má nápady a kvalitu. Brněnští komorní sólisté (umělecký vedoucí Jiří Besperát ) a violoncellista Jan Škrdlík dokázali v poměrně nepočetném repertoáru pro smyčcový orchestr nalézt dobrá díla, v nichž si sami zahrají a dají i příležitost sólistovi. Žádná ze skladeb s výjimkou Banalissima Miloše Štědroně není sama o sobě nic nového, zde však společně tvoří příležitost ukázat kvality orchestru v repertoáru klasickém, romantickém i současném, uspokojení dramaturgických nároků jde ruku v ruce s poctivě nastudovanými díly. Violoncellista Jan Škrdlík dostal sólovou příležitost v Koncertu pro violoncello C dur Josefa Myslivečka, zahraném klasicky čistě. Orchestr sám zařadil Sukovu Meditaci na svatováclavský chorál op. 35 a Janáčkovu Suitu pro smyčce . Posledním číslem je zmíněné Banalissimo Miloše Štědroně, které skladatel napsal pro Jana Škrdlíka roku 2003. V kousku trvajícím necelé čtyři minuty poskytl interpretovi možnost se za doprovodu orchestru blýsknout a zároveň na něj nastražil různé pasti. A konečně i na posluchače: skladba končí tak překvapivě, že vlastně nekončí. Vkusně je vyveden i booklet (Magdalena Říčná ), vlastně pouhá skládačka, do které se přesto vešly všechny užitečné informace o skladbách i interpretech.

Vydavatel: Gnosis Brno G-Music

Stopáž: 50:08

Nahráli: Jan Škrdlík - violoncello, Brněnští komorní sólisté