úterý, 22. říjen 2002

Classics 2002

Firma Decca vydává již několik let každoročně dvojdílnou kompilaci, která je nabitá hity s hvězdami nejen klasické hudby. Nejinak je tomu s letošním pelmelem Classics 2002 . Celkové ladění je velmi populární, nebo přesněji širokospektrální. Skutečně jen velmi těžko lze řadit ke klasice, kterou má deska v záhlaví, ženské smyčcové kvarteto Bond , vidoucího anglického souputníka Bocelliho Russella Watsona , Sarah Brightman , Izzy , Filippu Giordano nebo Nanu Mouskouri . Od Warnerů si Decca "vypůjčila" mladičkou houslistku Chloë , skupiny Libera a Cantamus . Samozřejmě nechybějí již téměř povinní Tři tenoři . Ti všichni mají zaručit titulu komerční úspěch. Skutečně "klasické hvězdy" jako například Maisky , Gheorghiu , Terfel , Bell , Alagna , Te Kanawa pak atraktivitu podporují zaručenými trháky typu Bach/ Gounodova Ave Maria . Z projektu se náročností vymykají pouze dva tracky. Decca překvapivě koupila od Warner Music autorské právo na využití árie z Ponchielliho La Giocondy s Marií Callas . Právě ona je podle mě hlavní hvězdou kompilace. Poprvé se na takovýto projekt vklínila Magdalena Kožená , jejíž interpretace Janáčkovy Lásky se sem hodí asi jako pěst na oko. Pro Koženou je to důkaz toho, že Universal Classics ji už považuje za svou prominentní umělkyni. Nicméně být právě na takovémto titulu je úspěch dost problematický.

Možná jsem ve svém úsudku příliš kritický, deska jistě potěší hodně lidí po celém světě, ale nenašel jsem jediný důvod, proč bych právě tento titul měl mít ve své diskotéce.

Vydavatel: Decca / Universal Music

Stopáž: 157:52

Body: 1 z 6

Mým rodným městem jsou Pardubice, kde jsem se učil hrát na housle a violu. Housle a zpěv jsem studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolutorium oboru hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupiv ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení muzikologie, kde moji diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil jsem v roce 1984 do knižní redakce nakladatelství Editio Supraphon. Od roku 1989 jsem působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho vymazání z českého hudebního života  jsem se stal v roce 1994 členem týmu, později šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Jsem partnerem manželky nejlepší ze všech, otcem tří dětí a dědečkem (zatím) sedmi vnoučat.