Charlotte Margiono sings Richard Wagner

Charlotte Margiono – soprán, Limburg Symphony Orchestra Maastricht, Ed Spanjaard. Produkce: Wilhelm Hellweg. Text: A, N, F. Nahráno: 29. 6. – 1. 7. 2006, Theater aan het Vrijthof, Maastricht. Vydáno: 2006. TT: 59:23. DSD. 1 SACD PentaTone 5186077 (distribuce Euromusica).

Opět jednou výběr scén z Wagnerových oper, doplněný Písněmi na slova Mathilde Wesendonkové. V bohaté konkurenci wagnerovských pěvkyň je pro interpretku méně proslulého jména, neznámý orchestr i dirigenta a pro menší firmu odvaha vystoupit s natolik známou kombinací. Výsledek je však plně doporučeníhodný. Pěvkyně následuje některé své předchůdkyně, které se rozumným vedením a školením vypracovaly ke kvalitě ve zcela jiném oboru, než jakým kariéru začínaly. Amsterdamská rodačka Charlotte Margiono se před dvaceti lety uvedla jako mozartovská zpěvačka, dnes její repertoár zahrnuje mimo jiné Smetanovu Mařenku a Dvořákovu Rusalku, Richarda Strausse i Wagnera. Sama zřejmě nemá striktní oborové „šuplíčky“ příliš v oblibě a označuje se za „normální soprán“. Věnuje se také interpretaci koncertní písně, a že pro ni má smysl, se projevuje i zde. Z wagnerovských rolí na jevišti zatím vytvořila Evu v Mistrech pěvcích a Sieglinde ve Valkýře, na předkládaném snímku zpívá kromě Sieglinde scénu Elsy z Lohengrina , Alžběty z Tannhäusera a závěrečnou scénu Isoldy. Výběr scén z Wagnera volí i jiné zpěvačky, které si na něj z různých důvodů na jevišti netroufnou (i Christa Ludwig na jevišti nikdy nezpívala Isoldu, ačkoli ji nahrála, a Renata Tebaldi se neodvažovala zpívat německy, takže existují nahrávky scén v italštině). Limburský symfonický orchestr jsem označila za neznámý (snad mi odpustí), hlásí se však k tradici Maastrichtského orchestru, založeného roku 1885, je tedy o desetiletí starší než naše Česká filharmonie. Šéfdirigentem orchestru je od roku 2001 Ed Spajnaard , který kromě spolupráce s holandskými orchestry vystupoval též s Mnichovskými filharmoniky, Dánským národním orchestrem, Orchestrem Národní opery v Lyonu, na různých evropských festivalech a v operních domech. Katalog firmy PentaTone je až na výjimky poměrně konzervativní a mezinárodně známá jména se na jeho nahrávkách objevují málokdy, přesto se však, zdá se, na trhu dobře uplatňuje. Jak řečeno, snímek lze plně doporučit, a to nejen sběratelům Wagnera.

Body: 4 z 6

Sdílet článek: