sobota, 30. říjen 2004

Arias and duets

Napsal(a) 

Doporučuji nenechat se odradit obalem desky, od kterého bych osobně očekávala tóny z Čajkovského Šípkové Růženky , maximálně Labutího jezera . Slaďoučké, růžovou přezrálé růžičky na přední straně bookletu ponechme tedy raději stranou. Komplet dvou snímků představuje výřez Händelova vokálního díla (Serse, Rodelinda, Aci, Galatea e Poliferno, Admeto, Herules, Giulio Cesare, Arminio, Alcina, Rinaldo, Rodrigo, Deidamia, dále například kantáty Armida abbandonata, Splenda l'alba in oriente a další) v solidním až hvězdném podání. Sympatická je pestrost a celkem smysluplný výběr jednotlivých árií či duetů, možnost srovnání - skladatelského i interpretačního - na malém prostoru, nevýhodou může pro někoho být vytržení z kontextu a kolísavá zvuková podoba. Zúčastněná firma pochopitelně, co si budeme namlouvat, představuje, co vše z Händela nabízí a v jaké kvalitě, kdyby náhodou někdo zatoužil po celé desce. Ze sólistů jistě potěší několik kontratenoristů a altistů (Daniels, Jacobs, Lesne, Bowman ), vemlouvavý tenor Iana Bostridge nebo vášnivý alt Stephanie Blythe , zárukou kvality je například Orchestra of the Age of Enlightenment nebo Les Basses Réunies .

Vydavatel: Virgin Classics / EMI

Stopáž: 78:38 + 76:26

Nahráli: David Daniels, Véronique Gens, René Jacobs, Vivica Genaux, Il Complesso Barocco, Alan Curtis, Richard Hickox, Roger Norrington aj.

Body: 3 z 6

Dina Šnejdarová

Hudbě se věnuje přibližně od svých pěti let. Postupně prošla školením klavír-varhany-cembalo-dirigování-liturgická praxe-základy zpěvu a muzikologie (FF UK), souběžně s tím se řadu let věnovala klasickému baletu pod vedením nezapomenutelné Dagmar Špryslové a krátce též scénickému tanci (Vysokoškolský umělecký soubor, dnes Taneční centrum Praha). Její „hudební mámou“ se stala pedagožka Alena Kuklová, rodačka z Poličky, díky níž neztratila radost z hudby a přibližně v devíti letech objevila tvorbu 20. století, zejména Bohuslava Martinů a Bély Bartóka. Za průnik do hudebně-analytického myšlení vděčí varhanici Miroslavě Svobodové, za překonání obav z improvizace Jitce Chaloupkové (Konzervatoř České Budějovice). V muzikologii se soustředila na hudbu starších období. Pracovala jako zástupkyně šéfredaktora Harmonie, spolupracovnice ČRo Vltava, editorka koncertních programů FOK, knihovnice Hudebního oddělení NK ČR. V současné době se věnuje vzdělávání svých dvou dcer a hudební publicistice (Harmonie, Czech Music Quaterly, FOK, Česká filharmonie, Pražské jaro), provozuje též autorský Dinin nevyvážený blog (dinasnejdar.blogspot.cz). Jejím nej- autorem je již od dětství Johann Sebastian Bach.

Komentáře

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.