středa, 15. květen 2002

Angely Gheorghiu: Live From Covent Garden - Händel, Mozart, Massenet, Charpentier, Puccini, Cilea, Bellini, Brediceanu, Loewe

Znám mnoho hudebních odborníků i laiků, kteří nedají dopustit na živé nahrávky. "Live", je-li skutečné, v sobě skrývá, i přes řadu zvukových úprav při digitální cestě k posluchači, punc bezprostřednosti, zachycení prchavosti okamžiku, který se nedá navrátit. Je to odlesk prvního období historie nahrávacího průmyslu, který ještě neznal střih. Nevím, jestli třeba po skončení koncertu Angely Gheorghiu se některá místa ještě nevylepšovala, ale zdání oné bezrostřednosti zde působí silně. A není to jenom tím, že režie ponechala na vhodných místech aplaus. Její recitál v londýnské Královské opeře byl, soudě podle kritik, triumfem a deska to v podstatě potvrzuje. Potvrzuje však i to, že určité hudbě se už zpěvačka svým pěveckým projevem vzdaluje. Rumunská diva se v úvodu recitálu rozezpívávala na Händlovi (Rinaldo ) a Mozartovi (Figarova svatba ). Tito skladatelé však už několik let nepatří k autorům ideálním pro její hlas. Rozumně se jim také ve svém normálním hostovacím operním plánu většinou úspěšně vyhýbá. Naproti tomu Massenet (Manon ), Bellini (Norma ), Cilea (Adriana Lecouvreur ) a Charpentier (Louise ) patří poprávu k jejím profilovým autorům. Trochu počkat by ještě mohla s Turandot . Producent zařadil i tři přídavky, z nichž nejkouzelnější byla ukázka z muzikálu My Fair Lady od Fredericka Loeweho.

Vydavatel: EMI Classics / EMI Czech Republic

EAN: 0724355726421