čtvrtek, 28. únor 2002

Angela Gheorghiu: Mysterium

Labutí písní by se dal nazvat tento recitál mediálně jedné z nejznámějších pěvkyň současnosti, původem rumunské sopranistky Angely Gheorghiu . Je to totiž poslední sólová deska, která jí vyšla u firmy Decca. Za svým manželem Robertem Alagnou sice přešla k EMI už před téměř dvěma lety, ale dohoda mezi dvěma vydavatelskými giganty jí přikazovala vydat u původní firmy, která z ní udělala hvězdu, určitý počet titulů. Toto je sice poslední, ovšem realizovala jej už před více než třemi lety. Decca si jej nechala v záloze, aby jej vydala k vánocům a tím suplovala odložení vánoční desky Renée Fleming, která je hlavní sopránovou hvězdou této firmy.

Angelino rozloučení je podle mých informací ve světě velmi úspěšné, nicméně dramaturgicky rozhodně nepatří k chloubám její diskografie. Nejzajímavější je výrazný rumunský vklad. Rumunský je výborně zpívající sbor a původem Rumun je i renomovaný dirigent. Také první čtyři tracky desky se hlásí k Angelině rodné zemi; nádherné rumunské lidové písně plné nostalgie a vnitřního pnutí vkusně upravil Chris Hazell. Ostatní skladby jsou již dobře známé, v nepřeberné řadě nahrávek a úprav znovu a znovu nahrávané kousky. Myslím, že stačí prostý výčet: O holy nigt (Adam), Mille cherubini in coro (Schubert), Pie Jesu (Fauré), Wiegenlied (Brahms), Ave Maria (Mascagni), Adeste fideles a ještě několik dalších. Pocit tajemnosti vzbuzující cover tedy rozhodně není vstupem do výjimečně mysteriózní hudby. Nebýt oněch několika rumunských písní a nadstandardní interpretace, byl by to tuctový titul.

Vydavatel: Universal Music

Stopáž: 61:23

Nahráli: Angela Gheorghiu - soprán, Rumunský národní komorní sbor "Madrigal", London Philharmonic Orchestra, Ion Marin - dirigent