pátek, 20. srpen 2004

American Angels - Songs of Hope, Redemptions, & Glory

Pro obdivovatele souboru Anonymous 4 přichází špatná zpráva: Nahrávka Amerian Angels je společnou "písní na rozloučenou", soubor se rozpouští. Po špatné zprávě ale přichází i dobrá, interpretky s hudbou nekončí a každá má v úmyslu se zaměřit na vlastní projekty. Je tedy na co se těšit!

Své "sbohem" se umělkyně rozhodly vyjádřit, jak jinak než prostřednictvím duchovní hudby, která byla vždy jejich doménou. Namísto středověku nebo renesance, jak bychom zřejmě čekali, obrátily svou pozornost na anglo-americký repertoár a připravily antologii duchovních písní, počínaje dobou, kdy kolonisté importovali z Anglie první zpěvníky. (Stručně je téma nastíněno ve skvěle připraveném bookletu.) Na desce uslyšíme písně v jednoduché homofonní úpravě, písně se sofistikovanějšími imitačními úseky i gospelové písně. Posluchačskou zajímavostí jsou speciální úvody, kdy podle dobové tradice zazní v některých případech melodie nejprve na "text" solmizačních slabik.

V interpretaci Anonymous 4 nijak nevybočují ze svého stylu, jejich zpěv je jako obvykle průzračný, čistý (až na malé nepřesnosti) a žensky křehký. V tomto případě možná až příliš křehký. Některé písně by si zasloužily plnokrevnější zvuk, méně učesaný projev a větší uvolněnost. Ta se daří snad jen Marshe Genensky , která dokáže svůj hlas příjemně rozhoupat. Na druhou stranu, představíme-li si takový zpěv při bohoslužbě, s kostelní akustikou a odpovídající atmosférou, projev Anonymous 4 by dané společenství jistě okouzlil.

Vydavatel: Harmonia Mundi / Classic

Stopáž: 60:34

Nahráli: Anonymous 4: Marsha Genensky, Susan Hellauer, Jacqueline Horner, Johanna Maria Rose