sobota, 15. květen 2004

Dmitriho recitál

Napsal(a) 

Dmitriho recitál Dmitriho recitál
Sláva, předcházející ruského barytonistu žijícího v Londýně Dmitriho Hvorostovského , se na jeho pražském koncertu (12. 2.) operních árií plně potvrdila. Pražská komorní filharmonie pod taktovkou Tomáše Hanuse nebyla jen citlivým doprovodným ansámblem, ale spolupracujícím partnerem; v šesti samostatných výstupech ukázala své pozoruhodné interpretační kvality. Na koncertě vystoupila jako host Marina Domašenko , ruská mezzosopranistka žijící v Praze, se třemi áriemi odpovídajícími dramaturgii první půle programu: Marty z Chovanštiny (Musorgskij), Ljubaši z Carské nevěsty a Lela ze Sněhurky (Rimskij-Korsakov). Pěvkyně, kterou pražské obecenstvo zná jako Carmen z nastudování v Národním divadle 1999, udivila vývojem svého sytého a zralého hlasu krásné barvy. Její árie neoslabily atmosféru, kterou navodil Dmitri Hvorostovsky třemi ukázkami z opery Démon A. G. Rubinsteina a vzepjatým zpěvem z opery Nero téhož skladatele. V první půli koncertu se představil jako hrdý Rus, který s láskou předkládá obecenstvu neznámé dílo svého krajana. O to překvapivější byla jeho interpretace Dona Giovanniho, Riccarda z Belliniho Puritánů a Rigoletta ze stejnojmenné Verdiho opery, neboť zde se proměnil do ostře řezaných postav, jimiž nadchl; nepotřeboval k tomu pomůcky ani gesta, celá jeho osoba vyzařovala sugestivním projevem. Místo efektních přídavků přednesl v hlubokém soustředění národní písně a capella, které jistě většina publika slyšela poprvé. Barva hlasu, šíře jeho toku, bezbřehost dechu jakoby zde kulminovaly a ovace nebraly konce.

Komentáře

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.