Barevné cembalo Edity Keglarové
Dne 16. 10. proběhl v prostorách HAMU v Praze pátý koncert cyklu "Česká hudba 04 (Koncertní vizita)". Jeho jedinou interpretkou byla výrazná představitelka mladé cembalové generace
Edita Keglerová , která po studiích ve Velké Británii a v Holandsku nyní pokračuje v Praze v doktorském studiu pod vedením prof. Giedré Lukšaité-Mrázkové. První polovinu jejího koncertu tvořila díla světových autorů od 17. do poloviny 18. století, druhou polovinu pak výhradně hudba českých skladatelů od 18. století po současnost. Stylově velmi odlišné skladby šesti různých autorů postupně odhalovaly nejen množství rozmanitých výrazových a zvukových možností cembala, ale především další a další roviny interpretčiny mnohostranné umělecké osobnosti. Již ve skladbách Salvatoreho a Solera zaujala výborná nástrojová technika, která byla vždy ve službách přesvědčivého výrazu a byla jasně vedená porozuměním struktuře skladby. V Bachově
Partitě D dur bylo možné obdivovat promyšlenou výstavbu rozsáhlého cyklu, v Bendových
Sonátách vynikl zase smysl pro vtip, lehkost a eleganci. Do neuvěřitelné palety různých barev rozezvučela Keglerová nástroj ve
Dvou skladbách Bohuslava Martinů, večer pak uzavřela virtuózním a strhujícím
Diptychem Jiřího Temla. Celým programem nám Edita Keglerová společně s kopií francouzského nástroje druhé poloviny 18. století připravila krásný večer, který posluchače vnitřně obohatil a na který se hned tak nezapomíná.